Irriterande detaljer i tv-serier.

Nu har Greys lite redan varit på tapeten, men vad som slår mig när jag kollar är, hur tusan hinner de fixa till sig så? Snygga frisyrer, smink och sånt, samtidigt som de jobbar jämt? Hehe, känns som de tillbringar dygnets alla timmar på sjukhuset, 7 dar i veckan. Känns väldigt orealistiskt.

Nu har Greys lite redan varit på tapeten, men vad som slår mig när jag kollar är, hur tusan hinner de fixa till sig så? Snygga frisyrer, smink och sånt, samtidigt som de jobbar jämt? Hehe, känns som de tillbringar dygnets alla timmar på sjukhuset, 7 dar i veckan. Känns väldigt orealistiskt.
Med en arbetsvecka på minst 80 timmar så är det inte helt orimligt. Att de är på sjukhuset typ hela tiden alltså. Tillfixningen däremot... :D

Men det finns en anledning till båda, om man kollar på deras "making of"-film. Det blev helt enkelt enklare för en bredare publik att tolka hästarnas minspel med ögonbryn, och drickandet blev även det mer självklart för personer som inte kan något om hästar. Det gjordes mycket research inför den filmen, så dom två grejerna är gjorda högst medvetet :)
Må så vara. Det är fortfarande grymt irriterande. Och FEEEL! :p

Stör mig på när tjejerna i Gilmore girls går in på Lukes och deklarerar hur hungriga de är beställer ett berg av snabbmat, äter en tugga och kommer sen på att de måste gå och sticker utan att betala. Nästan hela serien går ut på att de lever på snabbmat (och ändå är snygga och smala) och att de kan äta hur mkt som helst ändå har jag aldrig sett dem äta en hel måltid.
Slagsmålscener med 1 mot flera är sjukt störiga, om man är 5 som ska slå ner 1 så attackerar man inte en person åt gången liksom.
Alla serier och filmer med klena kvinnliga huvudkaraktärer som bara bryr sig om kläder, vikt och att få en pojkvän får mig att kräkas lite i min mun.
Stör mig på att de rider runt på frisers och PRE-hästar i Outlander, inte fan fanns de såna hästar i Skottland på den tiden?
Och alla gnäggande hästar och ryttare som zommas in med flaxande armar som många skrivit om.
Alla amerikanska serier där man går in i andra människors hem och bara helt självklart öppnar kylskåpet och tar vad man vill ha. Hade blivit helt chockad om mina vänner gjorde så...

För att inte tala om vargarna, som överlevde hur exakt och dessutom lyckades komma exakt till skeppet de tog sig till mitt i Manhattan efter en eller två dagar. Närmsta vargflock finns ett antal hundratals mil därifrån? :idea:

Nästan helt of topic, men de kom väl från Zoo? Var ett tag sedan jag såg filmen, men

Eller där mordoffret dör direkt, för att nån injicerat insulin. Långsam plågsam död är nog mer verkligt.

Jag har sett en ännu värre variant! Frun lämnar rummet några minuter, när hon kommer tillbaka ligger mannen (diabetiker) död i sin säng, och polisen hittar sen en spruta i rabatten utanför fönstret. Och sprutan innehåller rester av glukos!! :nailbiting: Mördad av en sockerinjektion!
:rofl:

Jag stör mig på alla dessa deckare där folk stendör på fläcken utan ett ljud för någon ganska liten skada. Visst kan man dö av ett knivhugg i magen, men troligen minuter (om kniven träffat riktigt bra), timmar eller dagar efteråt, inte samma sekund.

Sen stör jag mig att när folk hittar dessa nyligen nerslagna/nerhuggna människor, dels är det alltid en hysteriskt skrikande kvinna som hittar liket och står som förstenad och vrålskriker tills en man kommer och knuffar undan henne, kollar pulsen på personen som oftast är ung och frisk och levde för 5 minuter sedan och konstaterar att personen är död. För att sen börja kolla runt i rummet, trädgården osv. Man startar väl för i HELVETE HLR?? Nu senast ett avsnitt av "Death in paradise". Jag blir galen!

Jag stör mig något rikitigt jävligt på folk i filmer och serier med ficklampor. Jag menar om jag bryter mig in hos någon låter allt vara släckt inte fan håller jag på att vifta runt med en gigantisk ficklampa som syns genom varenda fönster utåt. Eller när dem försöker gömma sig i exvis tunnlar eller USAs avloppssystem och håller på och vifta fram och tillbaka med en lampa, ja asså det är inte svårt att se dig från långt håll om du lyser upp vägen till mig :banghead:

Irritation nr 76.
Såg en fransk/belgisk serie igår, där man är ute i skogen och letar ett försvunnet barn. "Hundarna är på väg" skriker nån. I nästa scen sju stycken belgiska vallhundar i strypkoppel bogserandes varsin polis genom blåbärsriset. Med två meters mellanrum i skogen. Alla som någonsin spårat eller gjort eftersök vet att så där gör man inte. Och var är spårselarna?

Skor, jag stör mig på skor! Kvinnliga karaktärer som ska ge sig ut på t.ex. en lerig gårdsplan, klänga bland klippor eller ut i en skog har så ofta opraktiska något högklackade skor med hala sulor?
Varför? Manliga motsvarigheter har minsann jumpadojor, stövlar eller något annat praktiskt, men inte kvinnorna.

Men Jurassic World då...kvinnliga huvudrollsinnehavaren springer runt hela filmen i högklackat, bl a när hon ska springa ifrån en T Rex...:banghead::banghead::banghead: yeah right

F ö eftersom jag är översättare till yrket stör jag mig nåt vansinnigt på felöversatta undertexter.

Jag blir tokig på filmer där skurkarna är inne på ett område och blir jagade av ex doberman hundar och springer hur långt som helst mot staketet och hinner ändå undan hundarna som är bara en bit bakom hela tiden.
Man undrar ju om de som skriver manus har provat att springa ifrån en stor hund nån gång eller om alla skurkar är sprinterlöpare när de inte gör brott?!
O_o

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Tillbaka