På tal om alkohol så stör jag mig på att folk inte sällan går och tar ett glas eller två efter sin arbetsdag och kör därifrån som om det vore helt normalt.
Men det har inte så mycket med film att göra. Det är vanligt i många länder.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På tal om alkohol så stör jag mig på att folk inte sällan går och tar ett glas eller två efter sin arbetsdag och kör därifrån som om det vore helt normalt.
Jag stör mig även på filmer som ska föreställa vara historisk tid och alla kvinnor är så förbannat sminkade!Serier som ska utspela sig i en särskild tidsepok, lår säga 1500 talet. Och så är kläderna så långt ifrån rätt tidsepok![]()
Hahahaha åh jag känner så igen irritationen. Kollar PLL när jag jobbar och jag slås varje gång dessutom av hur osympatiska de olika karaktärerna ärFör något år sedan följde jag lite sådär halvhjärtat med pretty little liars när det kom på tv. Varför jag ens tittade vet jag inte, för jag höll på att bli vansinnig nästan varje gång.
Huvudpersonerna har någon som förföljer dem och kollar allt vad de gör, vilket skulle få vilken vanlig människa som helst att bli galet paranoid, men icke dessa personer, nehej nej. De lämnar dörrar olåsta, telefonerna glömmer de efter sig överallt, lappar med hemlig/viktig information lämnas fram hur som helst. De är ju t.o.m. slarvigare än "vanliga" personer![]()
Men ja, det är så mycket som är galet i den serien alltså! Fast det är lättsmält underhållning![]()
Tittade förr en del på sg-1 och blev irriterad på när någon försvann till en annan dimension och kan gå genom väggar och han inte ta något då dom är i en annan dimension men hur kommer det sig att dom inte trillar genom golvet![]()
Hmmm...men ändå!
Snusk! Bös! Baggel! Fotsvett av episka mått!
![]()
Eller där mordoffret dör direkt, för att nån injicerat insulin. Långsam plågsam död är nog mer verkligt.Sjukvårdsfelaktigheter. Ffa det där fantastiska preparatet som injiceras på halsen och som gör personen medvetslös direkt. Dels vill jag patentera preparatet och dels vill jag vara lika bra på att pricka kärlen på halsen som de är på filmerna... tänk att slippa frustrationen i att ha försökt få in den j-la slangen i halskärlet i 20 minuter och inte lyckats *paradiset*![]()
Jag stör mig även på filmer som ska föreställa vara historisk tid och alla kvinnor är så förbannat sminkade!Nej, de hade inte massor med mascara och annan skit, ge mig sminkade människor som ser osminkade ut på film.
![]()
På samma tema. Jag stör mig alltid på alla historiska filmer där man minutiöst fixat kostymer och miljöer men där hästarna har moderna sadlar/träns/bett.Jag vet inte ens om jag sett en historisk film där det varit tidstypisk hästutrustning.
Fast det finns ju ett mellanting mellan 1600-talsstänger och röda gummiskivor...Håller med, men samtidigt kollar man på historiska bett/träns/annan utrustning så pratar vi inte direkt modern djurhållning. Särskilt betten var ofta mycket skarpa och att stoppa in dem i munnen på hästen idag bara för att få till en autentisk känsla känns inte befogat, så nej, där är jag helt ok med att hästarna har enkla tränsbett.
Här är några historiska bett, jag skulle nog inte vilja ha det i munnen på någon häst, särskilt inte om ryttaren är skådis och inte särskilt skickligt.
https://www.google.se/search? q=historical+horse+bits&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjDkNv658HSAhVLBSwKHb6qD1QQ_AUICCgB&biw=683&bih=393
Så nej där är jag glad att man inte bryr sig om att vara historiskt korrekt.
Fast det finns ju ett mellanting mellan 1600-talsstänger och röda gummiskivor...
Fast det finns ju ett mellanting mellan 1600-talsstänger och röda gummiskivor...
I Nederländerna uppfattas man som ohövlig o oförskämd om man tar av sig skorna när man kommer hem till någon.Eh fast det är väl Sverige och en del hygieniska länder i mellan östern och asien som har hela, ta av dig på fötterna när du kommer in i ett hus. Herregud i England har de heltäckningsmattor överallt och tar inte av sig skorna, i det engelska slaskvädret. Jag har alltid undrat hur sjutton folk gör, dammsuger 10ggr per dag?!?![]()
Eller där mordoffret dör direkt, för att nån injicerat insulin. Långsam plågsam död är nog mer verkligt.
Nja.Fast, nja, det där är inte riktigt sant, angående att det är plågsamt alltså. TMI men det är det inte. Särskilt inte om du tar en eller två sömntabletter innan så du slipper chocken när blodsockret dalar ner.
Nja.
Har man attackerats av en mördare som injicerar insulin i din axel t.ex. så är knappast döden ögonblicklig. Det tar ett antal minuter
Och du lär få ett rejält adrenalinpåslag när hjärnan börjar sakna sitt socker.
Inte sjunker du ihop direkt och avlider. Som i flera filmer/serier jag sett.
/diabetiker