hur ofta har de hittat människolik?Jag stör mig på alla lik som hittas av hundar som står och skäller på liket. Mina skäller aldrig på grejer de hittar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hur ofta har de hittat människolik?Jag stör mig på alla lik som hittas av hundar som står och skäller på liket. Mina skäller aldrig på grejer de hittar.
hur ofta har de hittat människolik?![]()
Och VARFÖR går det inte att ha två straighta huvudkaraktärer av olika kön utan att de tvunget måste få ihop det? Jag har tappat räkningen på hur många serier jag har tappat intresset för när huvudpersonerna har tussats ihop av lata manusförfattare. Det går att utveckla intressanta relationer mellan två personer utan att de ligger med varandra, goddamnit!
Faktum är att jag och Dvärgschnauzern var nr 2 på plats för ett par år sen
Men oavsett, varför skulle hundar skälla på en död människokropp? Djurkroppar har de ju sett, och hållt tyst.
Ja man får se nån rasta sin hund på en strand eller liknande och hunden springer iväg, hittar något och börjar skälla. Ägaren springer dit och volá, ett lik.Iofs, är det inte tränade kadaverhundar som söker, eller menar du de vanliga hundarna som hittar liket först?
Är det ett djurkadaver rullar väl hundar sig snarare i detJag stör mig på alla lik som hittas av hundar som står och skäller på liket. Mina skäller aldrig på grejer de hittar.
Ja man får se nån rasta sin hund på en strand eller liknande och hunden springer iväg, hittar något och börjar skälla. Ägaren springer dit och volá, ett lik.
Aha, då förstår jag vad du menar. Min pappas hund brukade försvinna ibland och komma hem och lukta as, bokstavligen talat, och rullat sig i ett dött rådjur eller liknande.
Det kanske var ett lik ist?![]()
Man vet inte, för de har aldrig skällt, kanske har din hund hittat ett flertal stycken lik men aldrig sagt något ....hur ofta har de hittat människolik?![]()
Åh gud, du påminde mig om något!X-Files hoppade hajen när de plötsligt tussade ihop Mulder och Scully och gjorde om Scully från en av de coolaste kvinnliga karaktärerna någonsin till en idiotisk gravid skrika på hjälp person. Det var därför jag också gillade Cold Case (amerikanska versionen) två mycket attraktiva fysiskt partner som aldrig någonsin hade ett uns UST. Jag irriterar mig otroligt på att det bara är de kvinnliga karaktärerna som skriker när de blir skrämda/dödade. Ja för män skriker aldrig
Jag kan acceptera det mesta i film/tv, suspension of disbelief och allt det där. ST technobabbel är underbart ibland. Men gudars vad jag retade mig på Day Before Tomorrow när de har en lång filosofisk diskussion om de ska bränna oersättliga första upplagan för att överleva natten när det fanns solida hyllor, bord och stolar gjorda i trä i hela biblioteket. För att inte tala om vargarna, som överlevde hur exakt och dessutom lyckades komma exakt till skeppet de tog sig till mitt i Manhattan efter en eller två dagar. Närmsta vargflock finns ett antal hundratals mil därifrån?
Dessutom retar det mig alltid att huvudpersonen är en udda (manlig) forskare som ingen tror på med en fru som han antingen är skild eller separerad från, oftast med några tonårsbarn. Oftast finns det en ond byråkrat/annan forskare som har fel. Men hjälteforskaren räddar alla till slut, inklusive frun och det slutar alltid lyckligt. Gaaaah! Dessutom är de fruktansvärt själviska - för att ta exemplet Day After Tomorrow, det är mycket klart att huvudpersonen är den enda som är expert på klimatförändringarna och hur de kommer att påverka hela världen befolkning och han ger sig ut på ett i princip självmordsuppdrag för att rädda en person, dvs sin son. The needs of the many outweigh the needs of the few...
Människolik kan också vara rullvänliga kadaver ...Är det ett djurkadaver rullar väl hundar sig snarare i det![]()
Och ofta är det människor med rätt så viktiga yrken också, en polis till exempel ..En annan grej är att stupfulla människor får en kopp kaffe för att nyktra till och 15 min senare så är de spik nyktra.
Var köper man det dunderkaffet?![]()
Haha, det avsnittet kommer jag ihåg och jag väntade hela avsnittet på en förklaring. Störde mig jättemycket på att det aldrig togs upp!Tittade förr en del på sg-1 och blev irriterad på när någon försvann till en annan dimension och kan gå genom väggar och han inte ta något då dom är i en annan dimension men hur kommer det sig att dom inte trillar genom golvet![]()