Irriterad av långa bakbensskydd

Wembley

Trådstartare
Jag köpte Picassos fälttävlans benskydd först till fram- och sedan till bakbenen till min häst. Fram är inga bekymmer. Men när vi skulle använda oss av bakbensskydden går han som en tupp och kosparkar som en tok! Vid förra träningen fick jag ta av honom dem för det gick helt enkelt inte att ha på dem. På hemmaplan tänkte jag därför att vänja honom vid dem, men samma sak igen.. Det fungerar skapligt så länge han rör på sig, men så fort han stannar kommer dessa kosparkar igen (nästan sparkar sig själv :eek:). De sitter bra och är i rätt storlek. Ska försöka vänja honom vid dem, men min fråga är; om det inte går och jag vill ha ett par korta benskydd bak, finns det några som sitter stadigt? Jag har provat flera typ strykkappor (Hööks) och senskydd (Hampa Pro), men de åker runt i terrängen.

Sv: Irriterad av långa bakbensskydd

min häst tyckte inte om dom i början. men de var typ de 10 första stegen han tog sen gick de hur bra som helst. pröva tejpa skydden som du tycker åker runt. får själv tejpa bootsen typ jämt. kolla om de går att vänja hästen med dom. annars är de väl bara att rida med korta skydd. du kanske kan linda oxå.

Liknande trådar

Fälttävlan Undrar om någon har samma bekymmer som jag med att hästen vägra acceptera långa bakbensskydd? Hur har ni löst det i terrängen? Jag har...
Svar
7
· Visningar
1 284
Senast: Angel
·
Hästvård Vi har en ponny som är en riktig surpuppa. Vi har haft honom lite mer än ett år och nu under slutet av hösten upplever vi att han har...
Svar
14
· Visningar
1 773
Senast: Hannah0407
·
Körning Nu får vi se om bukefalisterna har några goda tips och råd. Min ungponny som blev 3 på nyår har "erbjudit" mej ett problem som jag är...
Svar
11
· Visningar
1 500

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar