Ironiskt, men irriterande.

Sv: Ironiskt, men irriterande.

Vad glad för att dom tror att det är en hund iaf.. Jag brukar få förfrågningar om det är en katt eller kaninunge som jag har :confused:

När jag är ute med min Beauceron får jag allt som oftast höra att deras kompis också har en Rottweiler... Fast att min "Rottweiler" nog behöver bli lite bredare om nosen. Förutom alla som undrar vilka raser han har i sig...
Men det gör inget!:)

Iof, man kan ju (iaf när någon kommer fram och frågar) förklara en del om rasen och se till att fler människor får hundkunskaper. Kan bli riktigt trevligt.
Fast då och då undrar man ju vad människor har i skallen :D

min förra hund, en väldigt liten papillon fick alltid kommentaren åh vilken söt liten valp. det roliga var när man kunde svara att hunden är faktiskt sex år:D. en enda gång var det en som inte trodde det var en valp, dom hade en lika liten papillon

Två Labradorer =

- Är det två rottweilers?
- Nej.
- Nej nu ser jag! Den bruna är ju en doberman!

O, jag har också gjort Rottweilerkorsning/Beaucerontabben - men den andra gången hann jag rätta mig och det blev ett kul samtal när jag kunde upplysa den ena ägaren om den andra.
Den första var min kompis killes hund och han suckade tungt och gick iväg medans min kompis flinande förklarade att han var sååå trött på den kommentaren.

Knapp

Det värsta jag har fått höra är:
* Det där en av de nya raserna va? en sån där långhårig rottweiler! (:rofl:)
* Hur gammal är hunden?
- 10 år
- Va! Tio veckor, och så stor!

Ronja.jpg

haha såna där saker brukar jag också höra när jag är ute med mina spralliga samojeder..:p
tex:

"Oj vilka fina hundar, dom kan inte vara speciellt gamla, 1-2 år?"
"nej, dom är båda tio år"

:p

Den BÄSTA kommentaren jag fått på sistonde var
"Akta dig - den där är en MÖRDARHUND!!!"

rull.jpg

En LIVSFARLIG kakätande seniorwhippet... Snacka om skräckinjagande. :rofl:

kl

Jag kommer in till veterinären med min lilla schipperkevalp. Veterinären hälsar på mig och plockar fram vaccinet och blir helt stel..
-"Ööhm.. hehe... Är det en hund? Jag tyckte katten hade lite lång näsa"
:rofl:
Annars får jag alltid höra att hon är en valp, en spets med fel färg, och även dvärgschäfer har kommit upp.:smirk:
"Lillkatten":D

Ja det är bäst att du aktar dig, vinthundar är tydligen de nya mördarhundarna :rofl:

De få ju aldrig någon mat så det är klar de möööööööördar människor! Skackars hundar där man ser revben och ryggrad :cry: :cry: :cry:

Ja exakt, de blir tillsist så hungriga att de rusar ikapp allt som rör sig och äter upp det :p

Lite komiskt att det är fler än jag som fått höra att vinthunden är farlig ändå... Hon som sa att jag skulle passa mig innan min diva hoppade på någon, hon verkade seriöst som om hon skulle förklara för mig vilken otroligt farlig hund jag hade. Dock valde jag att bara promenera vidare och ignorera henne.

Har även hänt något liknande vid annat tillfälle då hunden ställde sig på bakbenen för att spana efter en katt som sprungit längre fram på vägen... Någon blev tokig och sa att min hund borde ha munkorg och koppeltvång... (varför koppeltvång förstod jag inte, min hund var kopplad...) :cool:

Haha har också varit med om ungefär liknande förfrågningar.
Min förra boxertik på 8år frågade en man:
"Oj hon kan inte vara gammal!"
"Jo hon är faktiskt 8år."
"Nejmen, jag trodde hon var en valp!"

Om vår nuvarande hund, en amerikansk bulldog tik har en tant sagt:
"Nejmen, är det en boxer?!"
haha alla som sett henne tror hon är en boxer. En gång sa någon till mig:
"Jag har aldrig sett en vit boxer tidigare."
"Nej inte jag heller." Var min komentar där.:rofl::rofl:

*KL*

Har också fått några roliga kommentarer till min förra wheaten hane..

Den bästa var en gubbe som kom fram på kvällen och ville hälsa. Visst fick han det.
-Vad fiiiiin han är! Trevlig hund. Vi har haft labbe i flera år och den här va riktigt fin!

Hahahahaha, jag hade faktiskt inte hjärta att säga emot... Undrar vad deras labbar hade för päls :angel:

Flera gånger så sa folk, *Ååååh villken söt valp, den är inte så gammal va??* Upp till 4 års ålder...

jag får alltid höra
va är han bara så liten!! när jag är ute med min schäfer på 10 mån... han är STOR för åldern och har vuxit som en galning. högre än våran 5åring som oxå är övervuxen..

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag ligger här sjuk och tänker att jag lika gärna kan skriva lite för att kanske få lite nya infallsvinklar eller ideer om vad som...
Svar
1
· Visningar
1 569
Senast: stintans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka