M

Miss M

Hej!

Är det någon snäll människa:bow: som endera kan reda ut begreppen IPO/BSL/svenskskydd åt mig eller vet var man kan läsa sig till detta. Hur de skiljer sig åt och vad som ingår.:)

// M :bump:

Sv: Ipo/bsl

IPO=spår,lydnad, skydd

BSL=spår,lydnad

svenskskydd är en annan form med fler grenar sen i skyddet används också munkorg i arbetet.

Tack för svaret:)

Finns det några böcker i ämnet att läsa?
Någon du rekomenderar?

Är lite nyfiken på dessa men vill börja med att läsa mig till lite bakgrund först:D

Jag har en bok som heter ngt i stil med "att träna och tävla med skyddshundar" (Ica bokförlag).. Jag tycker den är bra om man bara vill veta vad det handlar om. Hur grenarna ser ut och vad de innehåller/går ut på.
Sen skriver författaren övergripande om hur han tränar och ser på sporten osv och det kan man ju tycka vad man vill om, högst individuellt. Jag tycker ändå nätet är bättre.

Jag har en bok som heter ngt i stil med "att träna och tävla med skyddshundar" (Ica bokförlag).. Jag tycker den är bra om man bara vill veta vad det handlar om. Hur grenarna ser ut och vad de innehåller/går ut på.
Sen skriver författaren övergripande om hur han tränar och ser på sporten osv och det kan man ju tycka vad man vill om, högst individuellt. Jag tycker ändå nätet är bättre.

Skräpbok! och massa fel i den då det är nya regler som gäller sen tar den inte upp svenskskydd eller BSL

Liknande trådar

Hundhälsa Ju mer jag försöker läsa, desto snurrigare blir jag. Kan någon reda ut om begreppen i rubriken är samma sak? Och vilka åtgärder som...
Svar
5
· Visningar
837
Senast: Åsa A
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
447
Senast: Redfox
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 832
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 369
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka