Tack! När jag bytte ipad nyss gick jag från 16GB till 32 - men på nya iphone ser det ju ut som att det inte finns något mellan 16 och 64. Synd, då blir det förbaskat dyrt ...

Jag har alltid undrat vad folk fyller sina telefoner med. Det är klart, vill man ha tre säsonger av sin favoritserie på telefonen så springer det ju iväg, men jag har aldrig förstått poängen med att titta på serier på en så liten skärm.

Jag har alltid undrat vad folk fyller sina telefoner med. Det är klart, vill man ha tre säsonger av sin favoritserie på telefonen så springer det ju iväg, men jag har aldrig förstått poängen med att titta på serier på en så liten skärm.
Det har jag också alltid undrat, tills jag fick börja rensa bilder som en galning för att iphone var nästan full. (Jag tycker inte att iCloud verkar funka hundraprocentigt för mig så jag lägger över bilder på datorn med jämna mellanrum men är lite slö med det ibland. Det är bilder och appar som tar störst plats för mig.)

Vad har ni för tankar när det gäller iPhone 6? Tycker ni att den verkar bra? Kommer ni skaffa en?

Kommer nog inte att skaffa den, utan kommer skaffa femman istället. Väntar till sexan kommer så kanske femman sjunker i pris :angel:

Näääää. Mer än dubbelt så dyr som konkurrenterna med lika bra prestanda.

Frukt är inte nyttigt för plånboken.

Jag tror inte att jag någonsin avslutade ett samtal själv, den klippte ALLT. Hela tiden. Man kan bli galen för mindre.

Sådär gör min iPhone 5 väldigt ofta, aka "samtalsfel". Trodde det berodde på abonnemanget men det är alltså telefonen? Är superdrygt om man pratar med någon i en timme och får ringa upp fem gånger..

Funderar på det även om jag ju är nöjd med min 5s som jag beställde samma dag som den släpptes.
Har även haft iPhone 4 och vänstrade mellan den och 5s med Samsung S3 och de är nog de sämsta köp jag någonsin gjort, den krånglade konstant medans båda mina iPhones har gått som en klocka, min 4 skulle jag kunna ladda batteriet på och använda utan problem trots att den är 4 år gammal.

Fördelarna jag ser är: Bättre batteri och är både och över större skärm, det ÄR ju skönt med en telefon som går någorlunda ner i fickan men samtidigt är de skönare att kolla på en större skärm, äh det blir nog kanske köp ändå :)

Har 32 gb på 5s och ser fördelen mot för 16 som jag fyllde upp!

Jag har, helt uppriktigt, inte en aning om några specifikationer eller detaljer runt 6:an, men jag är ändå SÅ spänd inför releasen och kommer att gråta blod om jag inte får en på releasedagen. Ungefär så har jag tänkt (inte tänkt) när jag köpt mina tidigare iPhones också.

Människor som jag är skälet till att Apple kan existera. :angel:

Är inte alls sugen på 6:an faktiskt, tycker den är ful och för stor. Har problem som det är med att få ner min 5: i fickan. Dock så går mitt abonnemang snart ut så då kanske jag byter upp mig till en 5S med lite större minne än vad jag har nu. 16GB är på tok för lite.

Jag fortsätter med min 5S tills Apple släpper något nytt igen.
Skillnaden på 5S och 6 är alldeles för liten för att det ska kännas värt att byta, den största förändringen har ju skett fysiskt och jag är inte speciellt imponerad.
6 Plus är mer intressant men i mitt tycke på tok för stor.
Ogillar verkligen den nya designen.

Det krävs inte mycket för att fylla 16GB.
Operativsystemet tar upp 4GB, sen räcker det med 2000 bilder (lätt hänt när man har ett gäng djur :o), 20 videoklipp och ett gäng appar för att köra slut på resten.

Har precis tömt min ena 4S, den började sagga som tusan. Plockade bort närmare 500 bilder som ändå låt i bildströmmen och därmed var sparade i iPhoto på laptopen. Nu verkar det gå betydligt snabbare i luren.

Har dålig koll på hur mycket apparna tar, men de jag använder (Storytel, Spotify) bör väl sluka lite minne när mycket ligger offline.

Vet att jag för nå år sen försökte lägga alla mina låtar på spotify som offlinelistor men fick meddelande om att jag inte hade nog utrymme, så nog tar dom plats, eller så hade jag extremt mycket låtar!

KL, för någon som det verkligen verkligen är på tiden för att skaffa en smartphone för första gången (och uteslutande vill ha en iPhone), skulle sexan ändå vara värd att köpa?
Jag har fått erbjudande om att få ta över en trea (fyra?) av en familjemedlem, borde jag göra det och sedan investera i nästa släpp istället för att direkt köra på den här versionen?

Kommer nog att byta ut min älskade 4a. Tar lite emot då den funkar perfekt än trots fyra års flitigt användande, men känner att det är dags att uppdatera sig lite :p

Jag har en 4S och kommer nog ha kvar den tills den inte funkar längre, då får jag se vilken jag köper. Tycker den varit toppen, liten och smidig att ha i fickan, dock något liten skärm ibland och så tycker jag att frontkameran har värdelös upplösning. Är inte så pigg på att skaffa nyare iPhones eftersom de verkar ha blivit större och större, jag vill kunna fortsätta ha min mobil i fickan utan att den sticker ut, men jag kanske ändrar mig en vacker dag men kommer inte köpa en precis när den kommit ut. Tycker de är för dyra för det. :/
Sen väntar jag hellre ett tag så det kommer in recensioner om det verkligen var en bra telefon eller om den är helt värdelös. Den som väntar på något gott väntar alltid för länge. ;)

KL, för någon som det verkligen verkligen är på tiden för att skaffa en smartphone för första gången (och uteslutande vill ha en iPhone), skulle sexan ändå vara värd att köpa?
Jag har fått erbjudande om att få ta över en trea (fyra?) av en familjemedlem, borde jag göra det och sedan investera i nästa släpp istället för att direkt köra på den här versionen?
Kolla vilken modell det faktiskt är. En trea hade jag inte velat ha, den har för många år på nacken. Jag avråder från modeller äldre än 4S; den har funnits på marknaden i tre år minst, vilket är rätt mycket i sammanhanget, men det är en bra telefon (jag sålde nyligen min, den fungerade perfekt trots sin ålder).

I takt med att det kommer nya versioner av operativsystemet så brukar de äldre modellerna få allt svårare att orka med. Det bästa är om din familjemedlem kan uppdatera till det nya iOS:et i samband med att sexan släpps, och om telefonen då verkar reko så kan du överta den.

@supercalifragilistic - är det en 4S hade jag hellre tagit den än investerat i den dyra femman alt. den svindyra och säkerligen med barnsjukdomar behäftade 6:an. 4S är en jättebra telefon, faktiskt.

Jag kommer nog att bli tvingad att byta dem såsmåningom, när de inte uppdateras längre, men till dess håller jag hårt i dem (har fyra).

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag skulle behöva sälja en stor del av mina kläder. Nu skaffade jag appen Vinted, det verkar smidigt. Någon som har använt den? Eller...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 739
IT & mobiler Jag blir inte riktigt klok på Teams. Har det både i min Iphone och dator. När jag har datorn igång så ändrar den ju status till...
Svar
11
· Visningar
1 079
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
659
Senast: Görel
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat