Iphone 6 som badat...

tigerflicka

Trådstartare
Jag råkade tappa min telefon i handfatet fullt med vatten igår kväll. :banghead:
Stängde av den och blåste med hårtork med kalluft en stund, innan jag lade den i en påse med ris över natten.

Nu när jag försökte starta den startar den som vanligt, men när jag försöker gå in i en mapp eller en app hoppar den direkt tillbaka till hemskärmen. Spelar ingen roll vilken app eller mapp jag försöker med.
Någon som är bra på telefoner som tror sig veta om det är kört för den luren, eller om jag ska ha tålamod och låta den vila ett par dagar?

Stäng av den och låt den vila en dag till. Viktigt att den är helt avstängd. Skaka den också för att slunga ut vatten mekaniskt. Dvs hålen nedåt och slunga kraftigt.

Om fortfarande kört efter det, gör som @athena_arabians föreslår.

Den får ligga över helgen, och har den inte återhämtat sig på söndag får den åka till verkstaden på måndag.

Just vattenskador ökar när ny modell kommer ut. Enligt försäkringsbolagen.
Med det inte sagt att du är med där.

Just vattenskador ökar när ny modell kommer ut. Enligt försäkringsbolagen.
Med det inte sagt att du är med där.
Och det är ju lite underligt om garantier inte täcker för fuktskador. Och det känns väl tveksamt om jag har telefonen försäkrad att jag skulle få ut en ny modell istället?
Jag är inte en av dem, helst hade jag velat ha min lur i samma skicka som igår innan badet. :)

Och det är ju lite underligt om garantier inte täcker för fuktskador. Och det känns väl tveksamt om jag har telefonen försäkrad att jag skulle få ut en ny modell istället?
Jag är inte en av dem, helst hade jag velat ha min lur i samma skicka som igår innan badet. :)
Drulleförsäkring täcker väl det, eller olycksfall vad det nu heter.

Det är väl betydligt underligare om garanti hade täckt fuktskador? Telefonen är ju inte vattentät.

Som att tycka garantin ska täcka att telefonen blir överkörd av en bil.
Jag formulerade mig nog lite fel, om det lät som att jag tycker det är underligt att garanti inte täcker fuktskador. :p
Det underliga var att fuktskadorna ökar i samband med lansering av ny modell.

Jag tappade min iphone i havet när vi var utomlands i somras. Först stängde jag av den och torkade överallt med papper, sedan la jag den i ris i en påse i två dygn. Den fungerar som innan! Så prova att lägga den i ris lite längre. Det kan ju fungera!

Jag frågade om att byta skärm på en fuktskadad telefon och personen jag pratade med berättade att man inte brukar laga telefoner som är fuktskadade då det ofta är lite utav en ond cirkel. Man lagar en del, sen har någon annan rostat och behöver bytas osv. Jag har sluppit sådant på mina telefoner men jag kan tänka mig att det inte är helt ovanligt att det sker. Hade jag tappat en telefon i vatten nu hade det blivit rispåse och placering ovanför värmelampan i akvariet för att det ska dunsta ordentligt.

Jag råkade tappa min telefon i handfatet fullt med vatten igår kväll. :banghead:
Stängde av den och blåste med hårtork med kalluft en stund, innan jag lade den i en påse med ris över natten.

Nu när jag försökte starta den startar den som vanligt, men när jag försöker gå in i en mapp eller en app hoppar den direkt tillbaka till hemskärmen. Spelar ingen roll vilken app eller mapp jag försöker med.
Någon som är bra på telefoner som tror sig veta om det är kört för den luren, eller om jag ska ha tålamod och låta den vila ett par dagar?

Har du varmluftsugn så kan du slänga in telefonen i ugnen.

Funkar bra med vanlig ugn med men varmluft är snäppet bättre.

Ställ ugnen på vanlig över och undervärme och på 50 grader sedan låter du telefonen vara där i några timmar.

Jag frågade om att byta skärm på en fuktskadad telefon och personen jag pratade med berättade att man inte brukar laga telefoner som är fuktskadade då det ofta är lite utav en ond cirkel. Man lagar en del, sen har någon annan rostat och behöver bytas osv. Jag har sluppit sådant på mina telefoner men jag kan tänka mig att det inte är helt ovanligt att det sker. Hade jag tappat en telefon i vatten nu hade det blivit rispåse och placering ovanför värmelampan i akvariet för att det ska dunsta ordentligt.
Jag är lite rädd för det, att det kan hända lite av varje efter en fuktskada. Så typiskt!

Har du varmluftsugn så kan du slänga in telefonen i ugnen.

Funkar bra med vanlig ugn med men varmluft är snäppet bättre.

Ställ ugnen på vanlig över och undervärme och på 50 grader sedan låter du telefonen vara där i några timmar.
Varmluft har jag dessvärre inte. Är borta över helgen men har lagt den i ris igen.

Vi lade min dotters vattentappade mobil i ris. Efter tre dagar ingen förbättring men efter en och en halv vecka startade den och är fortfarande sitt gamla jag. Var dock ingen iphone utan en Samsung. Jag har vattendödat en Iphone som trots liiite fukt aldrig återställdse.

Jag lät min telefon vara avstängd i en vecka när den hade badat. Testade inte att starta den under tiden, ville inte riskera kortslutning om det inte skulle ha hunnit torka upp ordentligt!

Den har funkat felfritt sen dess - har nog gått ett halvår nu! iPhone 6S tror jag att jag har.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka