iPhone 4S problem

TheRedLightning

Trådstartare
Jaha, då har jag fått ett mindre kul problem med min iPhone.

Om jag spelar musik och inte har något i aux utgången så hörs det ingenting från högtalaren, dock så funkar den när det ringer, sms, alarm, men inte när jag lyssnar på musik, ser på youtube, filmer på facebook m.m.
Sen gjorde jag misstaget att uppdatera till iOS8 och telefonen har blivit lite seg och kamera appen funkar bara om man låser upp mobilen och sen går in i appen, funkar tydligen inte från låst skärm längre.
Hade iOS6 innan jag råkade uppgradera.

Funderar på vad som kan tänkas vara problemet? :/

Förvisso funkade inte innan heller musiken via appen och filmerna i facebook och youtube och trodde väl att en uppdatering skulle hjälpa men men..

Känner igen hela problemet, tyvärr. Det var väl någon uppdatering emellan, vill jag minnas. Nu kör jag bara hela paketet med musik etc på en av tre lurar, men där funkade det inte innan 8. Nu funkar inget.

Den funkar i övrigt, så den får leva ett tag till, musik och videos funkar ljudet om man använder aux-utgången och ringsignalerna funkar, så den får hänga med ett tag till. :)
Synd bara att de ska börja krånga, den har några år på nacken nu.

Jag trivs jättebra med 4S och tycker det är skit att det inte kan fungera ordentligt. Har absolut noll sug efter iPhone 6, så för mig känns det verkligen sorgligt att det hackar och haltar så mycket i funktionen.

Om du startar en video och sedan använder volymknapparna på sidan av telefonen, hur ser det ut då?
Ganska vanligt nämligen att den lilla pluppen som sitter i aux-utgången fastnar intryckt så att telefonen tror att du har ett par hörlurar i hela tiden. Isåfall står det hörlurar när du höjer/sänker ljudet i t ex en video.

@Lovisaleonora jag känner exakt samma med min.. vill inte ens ha en iPhone 6, om jag måste byta så funderar jag på en 5:a i så fall. :/

@sandra87_ jag får inte ens upp det där gränssnitten som visar vilken volym telefonen är inställd på (där man ser att det försvinner en plutt om man sänker eller kommer till en om man höjer osv).

Prova att sätta i och ta ur hörlurarna många gånger, och att rengöra hörlursuttaget med en tops eller liknande . Prova även att rengöra laddningsuttaget. Har du startat om den? Prova att starta om genom att hålla in hem-knappen och stäng av-knappen samtidigt.

Jag trivs jättebra med 4S och tycker det är skit att det inte kan fungera ordentligt. Har absolut noll sug efter iPhone 6, så för mig känns det verkligen sorgligt att det hackar och haltar så mycket i funktionen.
iOS8 är blytungt och 4 är ju inte heller anpassat för det. Så det är nog inte konstigt att det blir segt.

Jag har inte uppdaterat min 5 för iOS8 kräver 4,8 GB och jag har bara några hundra MB ledigt. Skulle kunna rensa men ska ändå byta till 6 så jag struntar i 8 så länge.

Att det skulle bli segt med uppdatering va ja beredd på, men nu felsöker vi lite varför det inte vill, ska försöka rengöra lite och se ifall det hjälper annars får jag klara mig ändå. :)

Har du testat en hard reset som Idas skrev? Alltså hålla in hemknappen och låsknappen tills den startar om? Brukar hjälpa mot de mest konstiga problem har jag märkt. :)

Nja just den sortens omstart har jag inte provat, men när jag uppdaterade till iOS 8 så starta ju telefonen om, men problemen var kvar. Så misstänker det blir samma även vid en sådan omstart.

edit:
ingen ändring efter sådan omstart.

Senast ändrad:
Ska se om jag kan hitta nåt annat att testa. Jobbar på kundservice för en av dem största teleoperatörerna och vi har iphonesupport. Föräldraledig just nu dock men kanske är nån som hört om ditt problem är vanligt. :up: Har lite kontakt med ett par av mina kollegor ändå s å kan höra efter. :)

Liknande trådar

Äldre I-lands-problem-deluxe!! Jag ska för en gång skull unna mig en riktig mobil, en jag verkligen vill ha och inte en som får duga för...
2
Svar
33
· Visningar
3 997
Senast: millan10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar