Invasiv växt

fejko

Trådstartare
Har förstått att jag har mängder med Kanadensiskt gullris jag måste ta ner men vad gör man med skiten? Tar återvinningsstationen emot den? Eller ska man elda upp?

På min ÅVC finns det en speciell plats/container markerad för invasiva växter, och det står förklarat där att allt ska ligga i väl förslutna plastpåsar

Har förstått att jag har mängder med Kanadensiskt gullris jag måste ta ner men vad gör man med skiten? Tar återvinningsstationen emot den? Eller ska man elda upp?
Den är väldigt enkel att få upp med rötter! Vi har haft massor vi med men verkar som vi vunnit kampen nu! Här läggs det i dubbla säckar och lämnas på speciellt ställe på ÅVC

Liknande trådar

Anläggning Mina och stallägarens hästar går på lösdrift med en höstation där de äter hö en och en. Förra året fixade vi en stor låda att ha halm i...
Svar
12
· Visningar
1 153
Senast: Marvin
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 062
Senast: Piaff
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
411
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
337
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka