Hur ska jag vänja in mina hästar bäst på fri tillgång på höet ?
Dom har pga sin dålige kompis fått äta på hans mattider .
Nu när han är borta vill jag att dom andra ( 2 st) ska ha fri tillgång .
Dom har fått mat 4-5 ggr /dygn .
I går lade jag helt sonika ut en påse till dom, det är horsehage, ca 25 kg/påse
I min hjärna ska det i vanliga fall räcka till frukosten i morgon, dom är inte såna som står och äter bara för att det finns ( Min valack var sån )
Min Vet var dock inte förtjust i denna ide´utan tycker jag ska ge dom på morgonen så att det räcker till kvällsmaten .
Det ena stoet har haft fri tillgång i hela sitt liv tills hon kom till mig för 10 månader sedan .
Skulle gärna organisera det så att jag kan åka bort utan att nån måste mata mina djur hela tiden utan kan åka och kolla dom och fylla på vatten endast .
Orkar inte läsa igenom vad jag skrivit... hoppas det blev rätt
Hambo
Dom har pga sin dålige kompis fått äta på hans mattider .
Nu när han är borta vill jag att dom andra ( 2 st) ska ha fri tillgång .
Dom har fått mat 4-5 ggr /dygn .
I går lade jag helt sonika ut en påse till dom, det är horsehage, ca 25 kg/påse
I min hjärna ska det i vanliga fall räcka till frukosten i morgon, dom är inte såna som står och äter bara för att det finns ( Min valack var sån )
Min Vet var dock inte förtjust i denna ide´utan tycker jag ska ge dom på morgonen så att det räcker till kvällsmaten .
Det ena stoet har haft fri tillgång i hela sitt liv tills hon kom till mig för 10 månader sedan .
Skulle gärna organisera det så att jag kan åka bort utan att nån måste mata mina djur hela tiden utan kan åka och kolla dom och fylla på vatten endast .
Orkar inte läsa igenom vad jag skrivit... hoppas det blev rätt
Hambo