Introducera katter med varandra (vuxna)

Minerva

Trådstartare
Hej!

Vad tror ni, hur lång tid brukar det ta innan vuxna katter går ihop?
och hur stor är sannolikheten att dom kommer att funka om de har röke ihop nått?
Detta handlar om två hanar, än så länge okastrerad men ska bli kastrering.
Ena katten är 2½ år och den andra är dryga året.
 
Sv: Introducera katter med varandra (vuxna)

Jag hade aldrig ens försökt släppa ihop två vuxna, fertila hanar.
Kastrera båda och låt det gå minst en månad innan du ens tänker tanken. Introducera dem sen långsam för varandra genom gallergrind.
 
Sv: Introducera katter med varandra (vuxna)

Håller med, kastrera nu!

Två fertila hankatter som inte känner varann är kat(t)astrof, de kan i princip ha ihjäl varann om de är på ett begränsat utrymme (dvs inomhus) och de inte kan fly. Kan bli riktigt otäcka skador! Så vänta inte med kastreringen, gör det direkt.
 
Sv: Introducera katter med varandra (vuxna)

+Sassy

Tack så mkt!
Jag struntade i det då det var rätt akut å ja ha inte pengarna för att kastrera just nu :p
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
166
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
557
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
778
Katthälsa Mrs Norris är en omplacering och just fyllt åtta år. Senaste ägaren fick henne i septem förra året. Hon ska vara okastrerad enligt både...
Svar
4
· Visningar
732
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp