Intressant krönika i R*dsport...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare savage
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 71
  • Visningar Visningar 5 350
Sv: Intressant krönika i R*dsport...

*kl*
Och jag visste inte ens att Buke fanns (annat till annonser) innan jag blev skadad i somras, så att bilden råkade bli den samma är en slump. Jag valde just den för att lådan syntes.
Ni som har varit här länge och tycker att saker upprepar sig får väl ha lite översende och hoppa över tråden i fråga, eller hänvisa till den gamla om inget nytt tillförs.

Sen behöver man inte jobba på Ridsport för att bli utsatt för hot. Det räcker att sitta med i en avelsförening:cool: Det verkar som om det här med hästar och bedömningar kan locka fram det värsta hos en del människor. Tyvärr.

Källor är skyddade enligt lag och min källa är mycket säker. Detta specifika fall gällde inte just avel men vem vet vad som dyker upp när man gräver vidare.

Jag fattar inte ditt inlägg. Ska jag tolka det som att du är journalist på Ridsport och vill avslöja att du blivit hotad/mutad eller att du jobbar där och en källa har sagt att någon annan som skriver har blivit hotad/mutad? För en källa är ju den som avslöjar något för journalisten och den är skyddad, ja. Men om du "bara" är en privatperson och någon har sagt till dig att tidningen Ridsport har blivit hotad/mutad så är den personen inte skyddad. I så fall skulle ju alla som lämnar hemligheter vara skyddade enligt lag men så är det ju inte.

Vad jag hört och fått bekräftat för mig kan man även muta/hota Tidningen Ridsport så att de inte skriver om vissa saker...

Jag har ingen aning om vad du syftar på. Hot lät dunkelt. Men hästbranschen är ju som den är och Tidningen Ridsport är ridsportförbundets officiella organ så att reportrarna inte kan skriva vad som helst och att en del censureras bort känns inte som någon överraskning.

Jag har ingen aning om vad du syftar på. Hot lät dunkelt. Men hästbranschen är ju som den är och Tidningen Ridsport är ridsportförbundets officiella organ så att reportrarna inte kan skriva vad som helst och att en del censureras bort känns inte som någon överraskning.

Ridsport är väl inte officellt organ längre:confused: Förbundet ger väl ut egen tidning till licensierade ryttare.

Det är väl inget inlägg att ta på allvar så här på lördagsnatten;) om det inte efterföljs av fler med mer substans.

Tidningen Ridsport är ridsportförbundets officiella organ så att reportrarna inte kan skriva vad som helst och att en del censureras bort känns inte som någon överraskning.
Dels är ju Ridsport precis som borsalino skriver inte alls förbundets officiella organ längre och för den delen så har förbundet aldrig haft någon bestämmanderätt över vad som skrivs på andra sidor än deras "egna". Ridsport har ju en privat ägare och har ingen koppling till SvRF för övrigt.

borsalino--> Förbundets egen tidning når alla som är medlem i en ridklubb och har således inget med ryttarlicens att göra heller.

Så var det! Vi gamla ickeaktiva ser iallafall inte röken av tidningen.

angående EN's påpekande att det alltid är bättre att kunna se hästen live än "enbart med hjälp av ett fotografi, som för övrigt ofta är lätt retuscherat" har jag redan hittat en hemsida där hingstägaren använts sig av brukspovsbilden men "puttat ihop" den lite, hingsten ser kortare men mer högställd ut.
De tänkte inte på att även halsen blev kortare...PINSAM
En sådan här sak behöver ju faktiskt inte vara gjord med baktanke utan kan bero på okunskap eller avsaknad av vettiga bildredigeringsprogram.

Som andra redan sagt, för att vara en källa skyddad av lagen krävs lite mer än att ngn sagt ngt. :smirk: Isf kan man ju sprida vilken dynga som helst och kalla sig för "säker källa" så riskerar man aldrig ngt. :cool:

Som andra redan sagt, för att vara en källa skyddad av lagen krävs lite mer än att ngn sagt ngt. Isf kan man ju sprida vilken dynga som helst och kalla sig för "säker källa" så riskerar man aldrig ngt.
Ta inte det här personligt men det finns fler tidningar än Ridsport i landet. Jag behöver inte ens arbeta på en konkurrent i samma bransch för att vilja skydda min egen person.

Visst, men då vet du även vad som gäller som journalist är inte samma sak som privatperson när det kommer till "källor". :smirk:

Men hästbranschen är ju som den är och Tidningen Ridsport är ridsportförbundets officiella organ så att reportrarna inte kan skriva vad som helst och att en del censureras bort känns inte som någon överraskning.

Nej, tidningen ridsport är INTE ridsportförbundets officiella organ. Missade du hela cirkusen med starten av Häst och Ryttare för något år sen? Tidningen Ridsport var såååå sura. ;)

Nej, tidningen ridsport är INTE ridsportförbundets officiella organ. Missade du hela cirkusen med starten av Häst och Ryttare för något år sen? Tidningen Ridsport var såååå sura. ;)

Ja, jag gjorde det. Men det är ju bra att tidningen slipper de där sterila förbunds-sidorna. Fast hur fristående en sådan liten tidning är ställer jag mig tveksam till. Man vet ju hur lokalpress fungerar...

Liknande trådar

A
Islandshäst Jag har tagit mig friheten och lånat Sambaengis citat från en annan tråd för detta med hur allt kommer att fungera med registreringar... 2
Svar
21
· Visningar
2 666
Senast: Kick
·
Avel Jag har läst ett par trådar om föl utomhus kontra föl inomhus de första dagarna/veckorna efter födelsen. Här har även diskuterats...
Svar
1
· Visningar
807
R
Avel Var ju en artikel i förra numret av Ridsport, där en inskrivare skribent ansåg att ASVH skadar svensk halvblods avel. Läste ni den...
Svar
10
· Visningar
1 314
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka