Intervjuer och heltidsjobb

Jag har alltid haft möjlighet att flexa så jag har tagit ut flex och inte talat om vad jag ska göra. På de jobb jag har haft har man aldrig frågat varför någon vill vara borta, det har räckt med att säga att man tar ut ett par timmar flex.

Ibland har jag varit öppen med att jag har sökt nytt jobb och ibland inte, det har berott på orsaken.

Inte för att det här egentligen har med tråde att göra. Men nu har jag varit på intervju. En intervju som mest handlade om att intervjuaren talade om tjänsten (som låter perfekt!). Han ställde mig några få, korta frågor men annars var det inte så att jag pratade på om mig. Kanske lite synd, men nu är det bara att hoppas. Han sa i alla fall att han fått en väldigt bra bild av mig:D

Ska ta en referens från jobbet nu. Känns lite vemodigt att fråga chefen för hon har inte varit min chef så länge (min förra slutade) och jag känner att hon inte riktigt förstår mig/ har koll som den förra chefen.

Ska ta en referens från jobbet nu. Känns lite vemodigt att fråga chefen för hon har inte varit min chef så länge (min förra slutade) och jag känner att hon inte riktigt förstår mig/ har koll som den förra chefen.

Kan du inte försöka få tag på den gamla chefen då och fråga denne om hen kan vara referens?

Kan du inte försöka få tag på den gamla chefen då och fråga denne om hen kan vara referens?

Gjorde det för ett tag sedan, men hon hade sagt att hon inte kunde pga vissa bestämmelser som arbetsplatsen hade. Men det löste sig, min nuvarande chef lät positiv och ska vara referens trots allt. Så hoppas det går vägen. Det nya jobbet skulle poteniellt kunna öka min livskvalité en hel del. :D

Vad jag blev fundersam över under intervjun var att han knappt ställde några frågor till mig alls. Han berättade mest om tjänsten och vad den innebar, sedan småsnackade vi om det ena och det andra. Inte mycket prat om mig och mina kvalifikationer alls, men antar att han hade en mening med allt. :confused:

Inte för att det här egentligen har med tråde att göra. Men nu har jag varit på intervju. En intervju som mest handlade om att intervjuaren talade om tjänsten (som låter perfekt!). Han ställde mig några få, korta frågor men annars var det inte så att jag pratade på om mig. Kanske lite synd, men nu är det bara att hoppas. Han sa i alla fall att han fått en väldigt bra bild av mig:D

Kul att det lät positivt.

Angående referenser hade jag tidigare ett jobb där chefen egentligen inte hade koll på vad vi gjorde så vi kollegor lämnade varandra som referenser i stället. Det fungerade bra för oss.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 823
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken... 2 3
Svar
52
· Visningar
9 209
Senast: Fiorano
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Snart har jag varit anställd på mitt nuvarande jobb i fem månader. Fem månader, och jag har ännu inte hittat min roll, min mening eller...
Svar
3
· Visningar
1 203
Senast: Javan
·
Övr. Hund Sitter här och funderar på nattkröken vad hundägare här inne jobbar med? Hur har ni löst det praktiskt med jobb och hundägande? Själv... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 661
Senast: Wittman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Leverans cockerpoo med mycket pudel?
  • FÅRtråden
  • Uppdateringstråd 31