Internetproblem..eller?

N

Nightchild

Tänkte vara så irriterande jag bara kan och se efter om någon här har någon idé eller kanske till och med vet vad som är fel med vad det nu än är som faktiskt krånglar. Ingen annan i min närhet med datorvana har lyckats lista ut det.
Det är som så att när jag och min mor flyttade så bytte vi leverantör, ganska självklart. Strulade ett tag innan vi fick igång det (MKB tillåter bara 2 macadresser (stavning?), leverantören fem och jag hade tre så brandväggen fick ryka). Hur som helst, när det väl är igång så kommer jag inte åt vissa sidor. Det står "Sidan kan ej visas" när man försöker nå dem och nu börjar det verkligen gå mig på nerverna. Den verkar ha förkärlek att neka adresser som ser ut t.ex. så här : http://nattling.deviantart.com/ (mitt deviantkonto om någon undrar). Vissa sidor fungerar ibland, ibland inte alls.
Någon som har den blekaste aning om vad det är och vad man kan göra åt det?

Tack på förhand.

Sv: Internetproblem..eller?

För det första: Varför ta bort brandväggen? Är det en transparent (på layer 2, så inga nördar klagar) märks inte dens mac-adresser och är den inte det skulle det vara den enda som syns utåt.

Problem med dns-servern kanske?

Sv: Internetproblem..eller?

Den åkte eftersom den märktes. På Mkbs portal kan man se vilka macadresser den hittar och där stod routerns och brandväggens, alltså fanns det inte "plats" för datorn. Så på inrådan av min far åkte brandväggen. Inget jag trivdes med men eftersom jag ser mig själv som mindre vetande inom detta område så fogade jag mig snällt.
(Dator och allt är saker jag fick med mig i skiljsmässan och allt är inskaffat efter hans huvud.)

Det var faktiskt problem med dnsserver. Den hittade ingen så det ringdes in och fylldes i manuellt...
...och jag blev mer villrådig.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Unghästfasoner?

Omröstningar

Tillbaka