Internetauktioner...

tinafinis

Trådstartare
Har inte fattat att detta var igång en gång i månaden.
Verkade rätt intressant.

Nu undrar jag lite.
Kanske det är nån här som handlat?

ANtar att de bjuds hej villt den kvällen då det är dags.
Fungerar auktionerna så att den förlängs om någon bjuder över?
Det står det stänger kl tio. Då e de ju bara att vänta till nån sekund i tio o bjuda eller??

Händer det att ni som bjudit ringt o pratat med hästhållaren innan ni lagt bud just för att höra er för om hästen?

kostar det nåt att registrera sig som budgivare?

Berätta gärna mera.
De gick itne att ladda hem pdf dokumentet till denna dator o ja får inte instalera nåt.
Där av mina frågor.

mvh tina

Sv: Internetauktioner...

Har inte handlat, men har följt auktionerna.

Man brukar kunna fynda rätt rejält.

Det kostar inget att registrera sig som budgivare, så man kan göra det även om man inte bjuder sedan.

Det är så kallad dynamisk sluttid, så om någon bjuder över strax innan 22, så förlängs auktionstiden på just den hästen fem minuter och så håller det på tills det inte blir fler bud.

Budgivningen brukar vara som mest intensiv strax innan 22.

Det finns ju bilder på hästarna och jag tror inte att det är några problem att åka och titta på dem heller egentligen. Det är bara det att de finns ju på olika platser i landet till skillnad från vanliga auktioner, så det kan ju bli knepigt rent tekniskt.

För ett tag sedan såldes hästen Player för 5000 kronor. Nu har den gjort några starter och såldes till Bröderna Sedin/Robert Bergh för 100.000 kronor. Det var en bra affär.

intressant.
jo där var ju nårra fölston som ja kollade på som hastigast som man blev halvsugen på.
men dom var ju dräktiga.

Ja de dumma är ju att de kan bli långt att åka o titta på dom. Förhoppningsvis kan ju säljarna vara ärliga!?!?! svårt ibland kanske om man vill bli av.

Ja bara täbker på den hästen ja var o kikade på idag. Syntes ju inte på bilderna att hon hade så hemska fötter undetill tex.

ja ska följa nästa auktion o se vad pollarna går för.
finns de nån sida där man kan se alla hästarna o buden samtidigt?
Eller det kan man kanske där ute i listan som först kommer upp?

Vi köpte Jalusie på internetauktion. Då hade vi sådan tur att ASVTs server krashade när alla bjöd på samma gång, så vi fick henne väldigt billigt. (Tror att det var 14000 inkl levandeföl avg på Fast Photo.) Det lär väl inte hända igen dock, jag antar att de har byggt ut systemet sedan det hände.

Har "bara" sålt på internetauktionen. Har fungerat bra med bra, rättvisa bud.

Liknande trådar

C
IT & mobiler Sitter vid mina föräldrars dator och jobbar litegrann. Eller, jobbar och jobbar... :). Nåja, skriver en massa i Word iaf. Är uppe i 27...
Svar
4
· Visningar
1 249
Senast: cissiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2