Internet-dejt ska min

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Midi

syster på. Hon är 15 (som ni kanske läst i andra trådar är hon väldigt omogen och otroligt blyg). Killen hon ska träffa bor där jag bor och hon ringde och frågade om hon kunde sova här den helgen. Visst sa jag. Hennes mamma sa då att jag måste följa med när hon dejtar den där killen (som är 16).
Vad gör man? Jag har själv dejtat från internet, men då gick jag på gymnasiet.
Jag vill inte gå runt med de som ngn "idiot". Jag sa att de får ses i stan, inte hos honom och gå på bio eller vad de vill. Antingen är jag i stan eller så stannar jag hemma. Jag vet inte vad jag ska göra. Hon måste ju få komma ut och ha roligt som man ska ha i den åldern, och inte stanna i det fängelse hon bor i.
Jag frågade henne lite om den där killen, men hon visste inte så mycket, bara att han skrev "så sööta SMS".
Vad jag är rädd för är att eftersom hon är så omogen och osäker (och rädd för att inte bli älskad, vilket hon inte är hemma) kan han säga vad som helst och hon kommer hålla med och göra allt han ber om.
När hon var här senast skickade hon SMS, jag fick hennes telefon för att skicka SMS till min tfn (bild), hon gick på toa och jag råkade av misstag trycka fram ett meddelande från ngn kille (jag vet inte om det är han). Där stod det enormt sjuka saker som jag inte ens vågar skriva om här. Typ om rakning "där nere", det måste hon göra annars kan hon dra åt helvete m.m Nu vet jag inte om det är han, och hur ska jag isf lägga för henne? "jag läste ett sms....."
Tips??....
 
Sv: Internet-dejt ska min

Säg som det är. Du läste ett SMS och att du tycker det var otrevligt det du läste och om det var den killen som skrivit det så borde hon passa sig.

Javan
 
Sv: Internet-dejt ska min

Javan skrev:
Säg som det är. Du läste ett SMS och att du tycker det var otrevligt det du läste och om det var den killen som skrivit det så borde hon passa sig.

Javan

Har frågat på ett bra sätt, det var inte han. Puh! Men hur ska jag förhålla mig till dejten då?
 
Sv: Internet-dejt ska min

svårt, hon är 15 år dejten är 16 år SÄGER han (har hon träffat honom förrut?). Du skulle väl kunna prata med henne och be dem fika gå på bio någonstans eller träffas hemma hos dig bara så du får ta dig en titt på grabben? Sen få henne att LOVA att inte följa honom ensam någonstans annat än på allmän plats tills de känner varandra bättre.

javan
 
Sv: Internet-dejt ska min

De har aldrig träffats. Min syster sa att de kunde ses hos mig, men då sa killen att han måste sova över här (varför då?), för han bor några mil åt andra hållet göteborg.
Jag skulle kunna prata med henne, men vad jag är rädd för (pga hennes osäkerhet) skulle han kunna prata bort det direkt så hon litar mer på honom. Han kan ju vara världens sötare, det jag vet jag inte, men om inte....
 
Sv: Internet-dejt ska min

Men folj med henne och traffa den dar killen....se honom med egna ogon liksom. Da ber du samtidigt om hans mobilnummer, som du testar att ringa medans ni star dar, sa att du vet att det verkligen ar hans nummer och att han var arlig sa langt i alla fall.

Dessutom tycker jag att du ska ha ett litet roligt samtal med henne om vad som ar "normalt" och inte nar det galler sex och samlevnad. Fraga henne vad hon har for granser och hur hon kanner det infor denne killen.
Nar jag var 15 ar var jag nog ocksa ganska osaker pa killar och sex...men jag hade mina granser och jag visste vad jag ville och inte ville gora. Det vet hon nog ocksa, men du maste paminna henne om det.

Och varfor inte lata honom sova over hos dej? Du kan ju faktiskt badda ner honom i soffan och henne i eller brevid din sang.
 
Sv: Internet-dejt ska min

Rent spontant tycker jag INTE att han ska sova över första gången de träffas oavsett om de sover i samma säng/rum eller ej! Din lillasyster kan behöva en "utväg" om det faktiskt inte funkar. Det blir då en enorm belastning och stor grej om han ska stanna till dagen efter. Dessutom anser i alla fall inte jag, detta av ren princip, att man övernattar hos varandra första gången man träffas. Tillåter man det så kan det bli så att man sänder ut signaler att det faktiskt är helt OK att göra så. Fundera på var du själv står i den frågan innan du bestämmer dig för att låta honom stanna över natten.

Tycker nog att du kan följa med henne till dejten och se med egna ögon vad det är för kille, så att det stämmer hyfsat överens med beskrivningen av den kille hon stämt träff med. Se till, precis som du skrivit, att de träffas på offentlig plats och håller sig där. Sen kan ni kanske bestämma att ni träffas vid en viss tid och stämmer av med varandra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
1 097
Senast: Cina B
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kommit till skott och beställt medicin till mig själv online. Borde få det senast torsdag. Jag har också kommit till skott och...
Svar
9
· Visningar
1 058
Senast: IngelaH
·
Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
36
· Visningar
7 411
Senast: gulakatten
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 665
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp