Internationella enheter -> mg?

M

Magdalena

Internationella enheter -> mg?

Finns det nån vänlig själ som kan hjälpa mig att reda ut hur mycket 300 IE e-vitamin är i mg.
 
Re: Internationella enheter -> mg?

Nu är jag visserligen på fel forum :D men är det rimligt att en tillskottstablett innehåller 300 mg a-tokoferol. Behovet för mig är ca 14,3 mg... Vad har jag missat?
 
Re: Internationella enheter -> mg?

Är det så med dig som för de flesta här.........du gillar dyr "burkmat" som går rätt ut där bak :D. :idea: du kan ju dela tabletten så blir det billigare och du utnyttjar det även på rätt sätt.
 
Re: Internationella enheter -> mg?

Jag kollar varje dag vad jag får i mig, och just e-vitamin får jag inte i mig tillräckligt av iom att jag inte äter fet mat (oljor och sånt). Så lite tillskott behöver jag, utan att få i mig a, b, eller c. Det är kapslar, vet inte hur de går att dela...

Faktiskt så tog viktnedgången fart när jag började ta e-vitaminer :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Är det någon som vet hur man räknar ut kaloriintaget baserat på färskfoder? Vår veterinär vill att vi räknar ut Ascots kaloriintag...
Svar
11
· Visningar
1 224
Senast: Lisalei
·
Övr. Katt Hej! Vi köpte en kattunge igår som säljarna sa var en hona, men när vi (amatörer) kollar så tycker vi att det ser ut som en hane. Finns...
Svar
7
· Visningar
1 730
Senast: Marty
·
Kropp & Själ Jag har nån grav form av IBS eller möjligen IBD (inflammationsvariant), och är under utredning. Det innebär 5-8 vattniga diarréer om...
2
Svar
24
· Visningar
1 529
Gnägg Visste inte vilket forum jag skulle posta i, så jag provar här. Jag försöker hjälpa en person från Irland som sålde sin häst till en...
Svar
1
· Visningar
783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ge delar från tupp till katt?
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Lösa benbitar
  • WE-tråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp