Inte värsta mardrömmen men ändå...

marsve

Trådstartare
Fick idag reda på att min systerson tagit livet av sig. Hans pappa har en historia av (misslyckade) självmordsförsök, och nu sonen. Jag är helt förtvivlad, och det är givetvis resten av familjen också.
Vad gör man? Hur hjälper man syskon, mamman, andra närstående? Om de bor långt bort? Klart jag kan åka dit, men vad hjälper det? Ska vi sitta och gråta ikapp? Vänner och bekanta finns på plats och hjälper säkert till.
Jag känner mig så totalt hjälplös!

Sv: Inte värsta mardrömmen men ändå...

Men du, det är väl visst värsta mardrömmen :(
Ingens sorg är mindre värd än någon annans.

Beklagar verkligen det som hänt!

Fy vilken fruktansvärd händelse. Det finns en jättebra organisation som heter Spes: http://spes.se/ Det är ett riksförbund för anhöriga och närstående till någon som har tagit sitt liv. Vet några som varit i situationen och som fått god hjälp där. Beklagar verkligen situationen.

Beklagar förlusten, det är alltid fruktansvärt att förlora någon.

Kan du och det känns rätt, åk dit. Ingenting är rätt eller fel när det kommer till att sörja.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 379
Samhälle Detta gäller inte mig men en vän. Situationen är ohållbar och ingen vet vad som kan göras. Om ni har några idéer så ska jag ta dem...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 857
Senast: svea
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 945
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 193
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.