J
Josse58
jag har slut på idèer... min häst är väldigt svår av sig när det gäller att man ska få pilla i öronen och vid munnen. främst så kan man inte ha honom uppbunden för han har noll respekt där, utan, känner han sig fast så förösker han komma loss, oftast slutar de med att han kastar sig bakåt. och nu är det så att han har ett sår i örat, som han tyvärr haft för länge, mkt pga att flugorna ej låter det läka( ska få flughuva nu) och mycket att jag ej får röra örat så pass attt jag kan ta väck varet. det är ett sår som det bildas en skorpa, och inuti själva såret, som mer är ett hål, kommer det var ur, eller klet kan man väl säga. förresten ingen som vet vad det kan vara ? hört tisttel, men har ingen aning..
när man vanligtvis pillar i örat är det ingen fara, men han är ändå lite resarverande när man ska ta vi munnen och nu vid såret.. det går inte heller att hålla i huvudet eller locka med morot... ngn som har tips på vad jag ska göra för att jag ska kunna rengöra örat ? tror inte det fungerar med att bremsa heller, dessvärre :/
när man vanligtvis pillar i örat är det ingen fara, men han är ändå lite resarverande när man ska ta vi munnen och nu vid såret.. det går inte heller att hålla i huvudet eller locka med morot... ngn som har tips på vad jag ska göra för att jag ska kunna rengöra örat ? tror inte det fungerar med att bremsa heller, dessvärre :/