inte riden på 4år!?

W

wallerie

ska förhoppningvis få hem en häst på 8år över sommaren, han är verkligen jätte snäll och lätthanterad men har inte ridits på fyra år! han har i princip bara ridit inns och sedan och ställts av
ägaren ska börja rida lite nu sedan ska jag få provrida. men nu undrar jag vad detta kan ha för nackdelar?
jag ser verkligen fram emot att kunna lära honom ett och annat men kan det påverka ngt om hur längesedan det var någon red honom??

tack för svar av er bukare!

Sv: inte riden på 4år!?

Det är ju som o börja om med en unghäst, tror inte det ska vara några problem om en en gång varit riden

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 316
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 692
Senast: Ceta
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 438
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 182
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka