Inte leka om man tävlar?!

Sv: Inte leka om man tävlar?!

Var på föredrag med Memea Molin o hon sa att hundar över könsmognadsålder. De leker tydligen inte det är bara parningsinviter. O de har inga behov av att leka med andra hundar.

Det var det kursiverade jag reagerade på, Men okej, ja det var ju ett förtydligande i sånna fall.

Sv: Inte leka om man tävlar?!

Mina hundar får inte leka på appellplanen. Inte heller får dom leka med andra hundar förutom varandra. Det är väldigt få hundar som mina faktiskt får umgås med. Jag vill inte ha någon förväntan på att få leka med andra djur.

Och detta fungerar perfekt för mig. Mina hundar skiter blanka fan i andra hundar. Sen om det beror på mitt sätt att sköta det eller inte, vem vet.

Hur gjorde du när du bara hade en hund?

Liknande trådar

Hundträning Mina hundar har aldrig varit intresserade av leksak som belöning när man tränar och tävlar, dom tittar bara på mig och väntar på den... 2
Svar
20
· Visningar
705
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 157
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 387
Senast: ufot
·
Övr. Hund I mitt område finns några hundägare med reaktiva hundar. Ibland händer det att dessa hamnar bakom mig och min hund på promenaden om de... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 042
Senast: sidensvans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka