Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hundarna ska ju såklart inte leka samma dag, är det så att du har två hundar får du se till att dom inte leker så mycket eftersom det tar på hunden när du tävlar.
Mina hundar får inte leka på appellplanen. Inte heller får dom leka med andra hundar förutom varandra. Det är väldigt få hundar som mina faktiskt får umgås med. Jag vill inte ha någon förväntan på att få leka med andra djur.
Och detta fungerar perfekt för mig. Mina hundar skiter blanka fan i andra hundar. Sen om det beror på mitt sätt att sköta det eller inte, vem vet.
Var på föredrag med Memea Molin o hon sa att hundar över könsmognadsålder. De leker tydligen inte det är bara parningsinviter. O de har inga behov av att leka med andra hundar.
Mina hundar får inte hälsa på främmande hundar vi möter någonsin.
Däremot får de leka med varandra och andra "utvalda" hundar var som helst annars. På träningsplanen, i spårskogen, på parkeringen innan tävling osv.
Jag anser att mina hundar märker en TYDLIG skillnad mellan när vi tränar och när det är "hopp och lek"! Att tro något annat hade varit att underskatta mina hundars förmåga grovt!
/Swat
Mina hundar får aldrig leka med sånna hundar som ev kan bli framtida eller är tävlings "konkurenter" just för att jag inte vill ta risken att det vid en ev. platsläggning att dom ska inbjuda varandra till lek. Sen har dom sina "lekkamrater" som dom får leka med. I stort sett inga andra för jag vill inte att dom varken ska ha förväntningar eller skada sej då risk finns för det. O absolut inte hundra på gatan får dom överhuvud taget inte hälsa på. Varför skulle en hund ha behov av att leka/hälsa med alla hundar själv så hälsar jag bara på mina grannar o de som jag känner inga andra.
Var på föredrag med Memea Molin o hon sa att hundar över könsmognadsålder. De leker tydligen inte det är bara parningsinviter. O de har inga behov av att leka med andra hundar.
Det där sammanfattar mina åsikter klockrent med den enda skillnaden att jag har en hund. Skulle jag följa alla "aldrig-råd" som jag har fått skulle min hund aldrig få umgås med någon hund mer än på avstånd och hur kul hade hans liv varit då?
Jag tillskriver min hund så mycket fattningsförmåga att han förstår skillnaden på jobb och bus. På klubben vi är medlemmar finns det bara träningsplanen att släppa på. Senast idag fick han rasa loss med två labbetjejer som vi ofta träffar och efter 15 minuter bus var det inget snack om att det var jobb som gällde när jag sade ifrån. Platsliggning med bästa lekpolarna som strosar runt intill klassar jag som otroligt bra störningsträning.
Håller verkligen med!![]()
Hur menade personen?
Inte leka samma dag?
ALDRIG leka?
Inte leka på appellplaner?