Inte hopprädd men nervös!

M

MILJON

Jag kan hoppa låga hinder till 40 cm.
Men högre vill jag inte hoppa :crazy:
Jag är inte hopprädd men jätte nervös när jag rider emot hindret.
När jag hade min första ponny, det var en elak shetlandsponny.
Då vågade jag hoppa hur högt som helst, men han ville inte.
Sen när jag fick min ponny som jag har nu är jag fegare på, jag undrar varför? :confused:
Men jag ska på hoppträning den 28-29 april 2007
Hoppas att det hjälper :)
Jag skulle vara med på en blåbärshoppning och KM men jag vågade inte hoppa!
Blåbärshoppningen var 50 och 60 cm.
KM var 60 cm.
Jag vill inte vara nervös!

Sv: Inte hopprädd men nervös!

Glömde detta!

Jag älskar att hoppa!:)
Vill inte vara nervös!:mad:

Ju mer du träna ju lättare kommer det att bli, med en förutsättning att pållen tycker om att hoppa:D det kommer att gå fint fint ska du se..Lycka till!;)

Har du en ponny som gillar att hoppa så är det bara att fortsätta så löser det sig nog:) Du kan också testa att hopa små hinder i skogen, och rid ut och busa! stärker självförtroendet!

Har du en ponny som gillar att hoppa så är det bara att fortsätta så löser det sig nog:) Du kan också testa att hopa små hinder i skogen, och rid ut och busa! stärker självförtroendet!

ja! och ta hjälp av en bra tränare som du tror och litar på :) då ska du se att det kommer gå bättre och bättre:bump:

Jag har bara vågat hoppa tävlingar på 1 m med min nuvarande ponny som ibland kan vägra. Däremot när jag provred två hästar igår så hoppade jag 1,35 m! Det skulle jag aldriv vågar med min nuvarande ponny, så att sitta och hoppa på en häst som man känner sig trygg och säker på stärker självförtroendet enormt! Lycka Till!

Jag vet hur det känns för jag är likadan ;)

Ska jag hoppa hemma tycker jag det hjälper mycket att hoppa små serier där man höjer sista hindret. Lättare att komma rätt och bara rulla på smt ha en trav/galopp framför.

Hindret känns inte lika högt då.

Sitt inte hemma själv och öva utan ha någon med dig du kan lita på.

Sen övning, övning och åter övning. Lycka till :D

Be nån hjälpa dig med att hoppa (nån kompis eller nått), och så kan h*n sätta hindret på 50 cm men säga att de är 40.. typ..

Jag var lika dan när jag red på ridskola. Jättenervös inför hoppningen.:( Sen när jag började hoppa min sköthäst (som i början knappt kunde hoppa). Vi lärde varandra kan man säga (med hjälp av en bra tränare). Hade banhoppningsträning varje vecka, ju mer vi hoppade desto bättre och säkrare blev vi.
Han älskade hoppning och hoppade allt man styrde på! (om man inte styrde hoppa han det som stod närmast):rofl:
Med rätt häst och mycket vilja tror jag att man kommer över rädslan/nervositeten.

Igår på hoppträningen hoppade jag 80 cm! :love:

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 112
Senast: zarmino
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 952
Senast: Mia_R
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 951
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka