Hej på er! Nu måste jag få lite råd och rön om vad jag ska göra. Jag har två innekatter. Inom kort ska vi ha en stor tillställning hemma, och jag vet inte riktigt hur jag ska göra med katterna. Tror ni att dom klarar att vara instängda i sovrummet under ett gäng timmar? Med låda och mat/vatten såklart! Det andra alternativet jag har är att lämna bort dom till svågern (som ska komma på festen) under ett dygn. Dom känner inte honom och har aldrig varit i hans lägenhet förut. Vilket tror ni är lämpligast för katterna? Vill ju inte att dom ska bli stressade av festen... När jag har stängt in dom förut så har dom tagit det med ro, men det har inte handlat om såhär många timmar. Vi pratar om ca kl. 18 till mitt i natten. Tycker inget av alternativet känns helt bra egentligen... Men dom kanske mest sover om man stänger in dom?
Varför jag inte vill ha dom lösa är för att den ena katten sitter som ett frimärke innanför dörren om folk går in och ut. Och jag vill inte tillbringa lördagskvällen med att jaga katt i området! En annan anledning är att det finns gäster som känner av sin allergi om katterna kommer och ska gosa (vilket dom gärna gör!).
Kom med tips och idéer! Tack på förhand!
// Destiny
Varför jag inte vill ha dom lösa är för att den ena katten sitter som ett frimärke innanför dörren om folk går in och ut. Och jag vill inte tillbringa lördagskvällen med att jaga katt i området! En annan anledning är att det finns gäster som känner av sin allergi om katterna kommer och ska gosa (vilket dom gärna gör!).
Kom med tips och idéer! Tack på förhand!
// Destiny