Modest
Trådstartare
SVT har gjort en serie på tre avsnitt med vetenskapliga tester kring hudvård. Tittade precis på första avsnittet som handlade om anti-ageing och tyckte det var superintressant, framför allt att vi lägger så otroligt mycket pengar på hudvård utan att veta så mycket alls kring de faktiska effekterna.
https://www.svtplay.se/video/30857462/sanningen-om-hudvard/sanningen-om-hudvard-sasong-1-avsnitt-1
Hur mycket tid och pengar lägger du på hudvård?
Varför använder du (eller inte använder) hudvårdsprodukter?
Om du sett avsnittet, kommer du att förändra något gällande din hudvård?
Jag använder milda och basic produkter från ACO. Tvättar ansiktet morgon och kväll, har en dag- respektive nattkräm och ett oljeserum som jag blandar i krämerna vid behov pga torr hy. Har tidigare peelat, lagt masker och köpt lite produkter med så kallade "aktiva ingredienser" men dels känns det som rätt mycket humbug, dels fick jag perioral dermatit. Därmed har jag landat tillbaka i att enklast är bäst för min del, jag tror på att ge huden fukt och fett, skydda från solen, träna, sova gott och inte röka men dyra/avancerade produkter kommer jag nog aldrig att köpa igen.
https://www.svtplay.se/video/30857462/sanningen-om-hudvard/sanningen-om-hudvard-sasong-1-avsnitt-1
Hur mycket tid och pengar lägger du på hudvård?
Varför använder du (eller inte använder) hudvårdsprodukter?
Om du sett avsnittet, kommer du att förändra något gällande din hudvård?
Jag använder milda och basic produkter från ACO. Tvättar ansiktet morgon och kväll, har en dag- respektive nattkräm och ett oljeserum som jag blandar i krämerna vid behov pga torr hy. Har tidigare peelat, lagt masker och köpt lite produkter med så kallade "aktiva ingredienser" men dels känns det som rätt mycket humbug, dels fick jag perioral dermatit. Därmed har jag landat tillbaka i att enklast är bäst för min del, jag tror på att ge huden fukt och fett, skydda från solen, träna, sova gott och inte röka men dyra/avancerade produkter kommer jag nog aldrig att köpa igen.