Magiana

Trådstartare
Jag skaffade ett instagramkonto i somras och har lagt upp några bilder, men helt ärligt, vad är poängen med Instagram? Jag trodde jag skulle fatta om jag bara skaffade ett konto, men det gör jag inte.

Kan någon förklara?

Det är enkelt. Man lägger upp bilder så andra kan se, och är man intressant i någons ögon så kanske dom börjar följa en.

Jag tycker det är roligt att få ta del av mina vänners vardag :)

Lägger själv upp helt meningslösa bilder från min vardag. Har laddat upp 1070 bilder så använder det mycket.

Vill du att folk ska hitta dina bilder så se till tagga dom tex #blommor #trädgård #hästar
Ju fler taggar desto större chans folk hittar ditt konto (om du nu vill ha många följare :) )

Jag tycker instagram är kul (även om jag nu inser att jag inte varit in på mitt konto sen nån gång i våras/somras :cautious:), jag har ett konto för Monster och följer andra som har hundkonton. Jag tror det är nyckeln för att få ut något av det, att man har ett specifikt intresse och bygger instagram kring det? Om man inte har något tema för vare sig vad man själv lägger upp eller vad man följer, då blir det kanske rätt rörigt...

(Sen är det himla praktiskt att även följa ungarna, en direkt genväg in i tonåringarnas hemliga liv. :D)

(... och nej, jag spionerar inte på dem, de vet vem jag är på instagram och att jag följer dem.)

Ja. Du söker på personens nick och sedan får du gå in på hens sida därifrån varje gång. Det går bara att följa oanonymt på det sättet.
AHAA...tack! :D Kanske skulle fråga personen om det är ok...så jag inte missar något för att jag vill vara "hemlig"? :D
Men är personen "tvungen" att "följa" mig då...? :sneaky:

AHAA...tack! :D Kanske skulle fråga personen om det är ok...så jag inte missar något för att jag vill vara "hemlig"? :D

Haha, smart jag var då :banghead: Som skrev oanonymt :laugh:

Jag följer såna som inte följer mig och vise versa. Man behöver inte följa någon bara för att den personen följer dig. Men en del känner sig nog tvingade att följa tillbaka. Men det verkar ju urbota dumt.

Jag tycker det är kul att se vad mina vänner och bekanta har för sig.
Jag förstår däremot inte varför många människor vill ha så många följare som möjligt, även såna som man inte känner. Vill någon förklara tack? För att man ska känna sig lite snygg (de som lägger ut massa selfies;) ) och viktig? Eller varföööör?

Jag har sisådär 140 följare men följer själv sisådär 20 pers, så det går alldeles utmärkt att följa utan att den andra personen behöver följa tillbaka. Följ på hej vilt du, tror inte att någon blir irriterad över nåt sånt om denne har en öppen profil (då hänger man lite på fel ställe, så att säga)

Jag har inga bilder längre att lägga ut. Min häst är ju död. Inte äter jag några lyxmiddagar på restaurang , IKEA räknas väl inte. Barnbarnet är med på mammans Instagram. Så ja , det blir inte så mycket numera

Jag har inga bilder längre att lägga ut. Min häst är ju död. Inte äter jag några lyxmiddagar på restaurang , IKEA räknas väl inte. Barnbarnet är med på mammans Instagram. Så ja , det blir inte så mycket numera

Fast det där var en tråkig attityd. Vill man inte vara på instagram är det förstås helt ok, men att tro att man måste följa en mall för att vara där verkar trist. Visst, jag lägger upp en hel del hästbilder och mycket tåg, men mest sådant jag råkar tycka verkar fint att fota. Igår hamnade mitt avklippta hår där.

Dessutom räknas IKEA definitivt :)

Jag är flitig instagrammare. Jag hör till de som postar tex citat och inte så mkt privata grejer (har öppet konto).

Tycker det går att hitta mkt inspiration på IG! :up:

Jag föredrar IG framför alla andra sociala medier. :)

• Gilla
Reactions: MM
Jag tycker det är kul att se vad mina vänner och bekanta har för sig.
Jag förstår däremot inte varför många människor vill ha så många följare som möjligt, även såna som man inte känner. Vill någon förklara tack? För att man ska känna sig lite snygg (de som lägger ut massa selfies;) ) och viktig? Eller varföööör?

... ett tecken på att en användare vill nå ut till många är väl massa hashtags, en del använder ju till och med "followforfollow", "likesforlikes" och liknande taggar. Där har jag kliat huvudet många ggr... Vill man inte att ngn ska gilla och följa för att de vill det? Det är ju bara tomma siffror annars och oäkta?

Hm mina senaste bilder på instagram är en bild på hunden, två bilder på olika ljusgrupper, bilder på lite blommor i trädgården som hade missat att det var december, barnet, lite hemgjord mat, makens gipsade fot osv... dvs inte så flashiga alls men uppenbarligen omtyckta! :D Jag tycker personligen att det är roligare med de som lägger ut från sin vardag än de som verkligen arrangerar bilder för att visa upp en fasad.

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler För en tid sedan fick jag veta att reels var det man skulle lägga upp på instagram för att de var populära. Så jag har lagt upp reels...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
15 654
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Jag satte in pengar i mitt o min partners gemensamma konto i en annan bank. Trodde jag. Nu när jag gick in och tittade fanns de inte...
Svar
12
· Visningar
1 171
Senast: nullo-modo
·
IT & mobiler Mitt viktigaste Instagramkonto har blivit avstängt, helt utan förvarning. Jag påstås ha brutit mot någon regel. Har ingen aning om...
Svar
18
· Visningar
1 872
Senast: Wille
·
Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
6 304
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar