Instagram-scam?

Magiana

Trådstartare
Det händer ibland att okända människor skickar privata meddelanden till mig på Instagram. I samtliga fall, utom ett, har det varit en man som varit avsändare.

Meddelandena har varit av enkel natur, så som exempelvis "Hello".

Misstänksam som jag är tänker jag direkt att det är något lurt i görningen. För det andra har jag inte lust att jiddra med okända människor som inte ens talar om vad de vill, så de blockeras rätt och slätt.

Men nyfiken som jag är, vad vill dessa människor? Vad kan Buke-oraklet säga om fenomenet?

Jag lägger aldrig ut nåt på min instagram. (är inte ens säker på att jag vet ur man gör för jag har aldrig testat...)Har den för att kunna följa andra. Ändå har jag ett rätt stort gäng följare.
Ingen har kontaktat mig. Okänd eller känd.

Däremot händer det titt som tätt att jag skapar matcher på wordfeud där motståndaren blir "kåtkille" "stor_kuk" eller något liknande. Ofta med ett inledande mess "vem är du?"

Ibland tar jag bort matchen direkt eller så avvaktar jag och ser. Det blir nästan alltid avslut direkt. Jag har ett helt könsneutralt spelalias.

Känns lite underligt att folk raggar sexpartners på wordfeud. De vet ju inte var man bor eller vem man är. Snacka om att slänga ut krokar i blindo.

Jag lägger aldrig ut nåt på min instagram. (är inte ens säker på att jag vet ur man gör för jag har aldrig testat...)Har den för att kunna följa andra. Ändå har jag ett rätt stort gäng följare.
Ingen har kontaktat mig. Okänd eller känd.

Däremot händer det titt som tätt att jag skapar matcher på wordfeud där motståndaren blir "kåtkille" "stor_kuk" eller något liknande. Ofta med ett inledande mess "vem är du?"

Ibland tar jag bort matchen direkt eller så avvaktar jag och ser. Det blir nästan alltid avslut direkt. Jag har ett helt könsneutralt spelalias.

Känns lite underligt att folk raggar sexpartners på wordfeud. De vet ju inte var man bor eller vem man är. Snacka om att slänga ut krokar i blindo.
Fast jag har en väninna som träffat flera ”Wordfeud-dejter”. Så det verkar ju fungera!

Instagram ska förändras vartefter och ha samma koncept som facebook med separat "messenger" som ska heta "direct" så det bör elliminera random oönskade mess om en inte accepterar kontakten.

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 753
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar