InspirationsBilder på hur det ser ut framför era stall :)

JessicaM

Trådstartare
Vill gärna ha massssaaaa inspirations bilder på hur det ser ut framför era stall :love: Även om ni har någon uteplats vid stallet..

Plantor, träd, gångar, blommor, dekorationer, stenar, ja allt för att det ska se fint ut :)

Så visa gärna era sommarbilder på hur det ser ut framför era stall.
Kan även vara bilder ni hittat från nätet som ni tycker är snyggt..

Har hjärntorka känner ja :cool:

Sv: InspirationsBilder på hur det ser ut framför era stall :)

vid hästarnas utgång så har vi gödselstacken, men vi har lagt stora stenar där som håller backen upp till dörren på plats^_^. har fyllt igen mellan stenarna nu + kullersten så det är lite finare, men just nu är det dock snö täckt :/ dvs ingen bild. ska nog sätta ut nån kruka där till sommaren också.
32144077.jpg

på framsidan är det finare ^_^ har träd i krukor och en bänk där, sen så är det total förbud för hästar där så det är inget halm eller hov avtryck där som skräpar ner :D men har bara en vinter bild på den :/ måste ut och fota mer snart...
32144076.jpg

Senast ändrad:

Inte så mycket ''dekorationer'' eller så, men laddar upp ändå :P
2010-07-21092.jpg

Så fint!!
Vi letar inspiration för i sommar ska det finnas en trevlig sittgrupp utanför stallet men vi har inte kunnat enas om hur riktigt.

Ja det ser verkligenut som ett litet slott :)

Va roligt att ni lagt upp era bilder :))

Fler får gärna lägga upp sina bilder :D

Ingen mer som har det fint utanför erat (eller någon annans) stall???? Har som sagt helt hjärntorka och vet inte riktigt hur jag ska ha plantor/stenar/blommor utanför och behöver därför massa inspirationsbilder.

Plus att det är ju alltid kul o se hur andra har det :)

Ni får väldigt gärna även lägga in bilder på om ni har lite pusselgrejjer inne i stallet som gör att det ser hemtrevligt ut eller vad man ska säga :D

Jag funderar på o ställa in ett plastträd, där inte hästarna kommer åt den förstås hehe

Så här ser det ut på väggen utanför min stalldörr. Under så står det sommartid en liten ljugarbänk där man kan ta igen sig med en kaffekopp i solen en liten stund. Tyvärr lyckades jag pajja bänken med traktorskopan (*klant*) i vinter, så jag får snickra ihop en ny till våren :p

blog

Hihi, ja egentligen borde det väl vara hästar på den eftersom det inte är ett kostall. Men jag fick skylten i gåva då jag är en inbiten "kosamlare" och jag tyckte att de passade så bra på den röda stallväggen :)

Hyllan gjorde jag av spillbitar efter att jag gjort fönsterfodren på långsidan, man tager vad man haver är ngt som passar bra in på mig :p

Här är mitt stall på baksidan. Har hittills bara haft några plaststolar på sommaren, men funderar på lite roligare "möbler".

Foto0713.jpg

Och det här är framsidan, mot vägen. Har funderat på att hänga ett gammalt vagnshjul, eller gårdsnamnskylt eller nåt, för det ser lite tomt ut på väggen. Men där är iaf en grov ekbänk, och en tunna som brukar vara blommor i.

021-1.jpg

020.jpg

I detta stallet stod min häst tidigare. Stall och boningshus är ihopbyggda som ett L. Detta är "baksidan" på L:et, dvs stallets framsida. På innergårdsplanen hade stallägaren jättefint med stensättning, blommor och buskar - inga hästar på den sidan.

922421.jpg

Stallet som hästen står i nu är inte lika pyntat, men städat och ordentligt.

23725820.jpg

Hittade inga bra bilder. :p. Den gula tegelväggen på bilden ovan är alltså den vänstra väggen på bilden nedan. Hagens ingång ligger precis i vänsterkanten på bilden (typ 5 meter från stalldörren). Den vänstra dörren på mitten går direkt till sadelkammaren och där är uppbindningsplats precis utanför.
27742898.jpg

27933208.jpg

Åhh paddock!! Nä inte ett dugg avundsjuk *host host* :D

Ska ta kort på mitt stall imorgon så kanske nån har några bra ideer att skänka :D Visserligen snö utanför men men..

Men fortsätt gäääärnaaa lägg upp bilder på era el andras stall med blommor, plantor eller vad det nu kan vara :)

Finnst det små träd som inte blir mer än 1,5- max 2m och som man kan klippa till lite snyggt. Thujor kanske, de bollformade, men de dör väl på hösten om man har dem i kruka va? För vi har packad grus utanför stallet så där kan man nog inte plantera något :(

Bilder från 2009 men det ser ungefär likadant ut, andra trädgårdsmöbler dock.

Stalldörren är den gröna längst till höger i bild.
innergrd1_135545211.jpg

Stalldörren i hörnet.
innergrd_135545265.jpg

Vackert stall!
Vad är det för "fabrikat"?
Eller är det hemma snickrat?

Guuuud så fint!!!! Nej nej nej blev inte ett dugg avundsjuk!!! Bara LIIIITEEE hehehe

Lägger upp kort på mitt stall senare så får ni gärna komma med ideer. Vi är inte helt färdiga med renoveringen dock..

Senast ändrad:

Tack. Det är hemmasnickrat. Vi byggde det 2003.

Equilina - vilket härligt stall!

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 365
Senast: alazzi
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 046
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·
Gnägg Jag tycker att stallet utöver funktionella lösningar gärna får ha lite detaljer som är enbart snygga också. Hästlivet är ju ganska grovt...
Svar
5
· Visningar
3 414
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka