Insperation

R

Riverbridge

Hej!
Jag undrar om ni har något / några bra tips på roliga saker man kan göra själv med hästen i ett ridhus eller en paddock? Någon speciell ridövning som är jätte rolig, eller något bus från marken? :D

Tack på förhand!

Miranda

Sv: Insperation

4 bommar som ett kryss med lite mellanrum.

Man rider som en fornlämning. i höger varv gör du vilter till höger, rakriktar över bommen och likadant igen. Bild kommer :)

saxen
skänkelvining från ena hörnet 10 steg vänster-5 höger 5 vänster 10 höger. bra om hästen brukar springa i förväg i snett igenom i skänkelvikning i vanliga fall^^
sen så är det roligt att skritta runder utan att styra med tyglarna.^^, bara vikt och ben hjälper.

Löslongering är tok roligt, men det tar ju oftast ett tag och en hel del andra övningar innan man tar sig dit :)

30364788.jpg

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska kanske börja kolla på häst snart och tänkte kolla om någon har något bra tips på ridövningar man kan göra för att lära...
Svar
10
· Visningar
1 243
Senast: MiniLi
·
Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
2 122
Senast: tuaphua
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 711
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama