vicky417
Trådstartare
Måste bara skriva av mig och kände att någon här kanske kunde hjälpa mig på rätt spår igen. Jag är 18 år gammal och har ridit dressyr i ett år nu, tidigare tävlade jag hoppning med höga mål och drömmar men en ridolycka satte både fysiska och psykiska stopp för en fortsättning. Jag har kvar samma häst, ett sto efter electro som bara gått hoppning. Jag och hästen har aldrig fungerat ihop men jag får inte sålt henne och har inte pengarna att lämna bort henne till försäljning heller.
Hon har inga förutsättningar för dressyren enligt mig, tränaren tror mer på henne men jag känner inte att jag ser mycket till förändring.
Jag ska börja sista året på gymnasiet och har dressyren som min idrott (går idrottsgymnasium) så jag måste fortsätta ett år till. Nästa sommar kan jag fundera på att ta en paus men nu har jag inte mycket val.
Efter sommarbetet flyttar jag hästen till ett dressyrstall och tänkte även titta mig om efter en klubb med dressyrfolk. Har ridit för samma klubb sedan jag var 13 och aldrig kännt mig hemma, mycket gamla relationer som ligger och gnager.
någon som har något tips hur man får tillbaka motivationen?
Hon har inga förutsättningar för dressyren enligt mig, tränaren tror mer på henne men jag känner inte att jag ser mycket till förändring.
Jag ska börja sista året på gymnasiet och har dressyren som min idrott (går idrottsgymnasium) så jag måste fortsätta ett år till. Nästa sommar kan jag fundera på att ta en paus men nu har jag inte mycket val.
Efter sommarbetet flyttar jag hästen till ett dressyrstall och tänkte även titta mig om efter en klubb med dressyrfolk. Har ridit för samma klubb sedan jag var 13 och aldrig kännt mig hemma, mycket gamla relationer som ligger och gnager.
någon som har något tips hur man får tillbaka motivationen?