Insperation/motivationen borta

vicky417

Trådstartare
Måste bara skriva av mig och kände att någon här kanske kunde hjälpa mig på rätt spår igen. Jag är 18 år gammal och har ridit dressyr i ett år nu, tidigare tävlade jag hoppning med höga mål och drömmar men en ridolycka satte både fysiska och psykiska stopp för en fortsättning. Jag har kvar samma häst, ett sto efter electro som bara gått hoppning. Jag och hästen har aldrig fungerat ihop men jag får inte sålt henne och har inte pengarna att lämna bort henne till försäljning heller.

Hon har inga förutsättningar för dressyren enligt mig, tränaren tror mer på henne men jag känner inte att jag ser mycket till förändring.

Jag ska börja sista året på gymnasiet och har dressyren som min idrott (går idrottsgymnasium) så jag måste fortsätta ett år till. Nästa sommar kan jag fundera på att ta en paus men nu har jag inte mycket val.

Efter sommarbetet flyttar jag hästen till ett dressyrstall och tänkte även titta mig om efter en klubb med dressyrfolk. Har ridit för samma klubb sedan jag var 13 och aldrig kännt mig hemma, mycket gamla relationer som ligger och gnager.

någon som har något tips hur man får tillbaka motivationen?

Sv: Insperation/motivationen borta

tråkig sits, om jag haft en häst som jag aldrig fungerat ihop med och man inte får det att fungera trots tränarhjälp så hade jag valt att sälja den hästen. Får man inte sålt så ligger man väl inte rätt i pris? Det finns väl försäljningsstall där kostnaden i princip är provisionsbaserad på försäljningssumman?

Sant. Men problemet är vell det att de pengarna jag får ut på hästen är de pengar jag kan lägga på en ny, inte ett öre mer. Detta gör att jag måste ta ut ett överpris och inte får sålt hästen

Kan du inte hitta någon som inte är "proffs" som mot en lägre procent av försäljningssumman kan tänka sig att rida/träna/tävla hästen åt dig och se om det på så vis går att få ut mer pengar?

Jag hade annars sålt till det priset som jag fått helt enkelt, det är så dyrt ändå att ha häst varje månad helt enkelt. Tröttnar du helt måste du ju ändå sälja, så bättre då att sälja billigare och kanske tvingas börja om med en unghäst exempelvis. Eller försöka hitta något att låna ett tag kanske?

Men då får du ju inte sålt hästen alls = inga pengar öht, eller hur? ;)
Bättre att få sålt och att spara ihop lite mer pengar, är du utan häst ett tag så måste du ju kunna lägga undan motsvarande summa vad det kostar i månaden att ha häst.
Jag kan PM:a en kontakt som förmedlar mot provision.

tack för PM:et. Men innan jag tar hjälp ska jag göra ett sista ärligt försök att sälja henne själv isf.

Liknande trådar

Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 662
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 422
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 844
Senast: Exotizc
·
Hästmänniskan Hej! Jag bestämde mig för snart ett år sen för att sälja min läromästare i hoppning för att satsa på dressyr med en ny häst bättre...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 884

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka