Inskrivning på MVC

Status
Stängd för vidare inlägg.

bananabambi

Trådstartare
Jag ska dit första gången i morgon. Vad kommer dom göra då? Ska ha min sambo med mig, brukar man ha det?

Jag känner mig helvilsen :crazy:
 
Sv: Inskrivning på MVC

Ja, första gången är det bra om båda är med säger de. Vi har alltid varit båda men det behövs inte egentligen om man inte vill det själva. Lycka till!
 
Sv: Inskrivning på MVC

Jo, vi vill vara med båda två (hoppas jag, sambon har kanske inte tordats säga något annat :angel: )
 
Sv: Inskrivning på MVC

Dessutom känner jag mig helnojig över att de ska skratta rått och klappa mig på huvudet och säga "lilla gumman, inte är du med barn". Jeez, tänk om jag bara inbillar mig allt? Jag kanske inte alls är med barn? Kanske bara är skendräktig. Kanske fick jag det enda gravtestet som visat fel åt "fel håll". Kanske var jag med barn när jag gjorde testet, men det är borta nu?
 
Sv: Inskrivning på MVC

Men de gjorde ingen grav-test där. På första (enda) läkarbesöket strax efter inskrivningen kände hon "inuti" och konstaterade att jag visst var gravid och att det kändes rätt och bra.
 
Sv: Inskrivning på MVC

Jo, jag vet att man ska göra ett läkarbesök för att fastställa graviditeten...
 
Sv: Inskrivning på MVC

Grattis bambi :love:

Första gången är mest tillfälle för er BÅDA att fråga allt ni vill veta, och gå igenom hur resten av kontrollerna ser ut. Så ta med sambon och skriv en kom-ihåg-lapp!
 
Sv: Inskrivning på MVC

Hmm, jag fick aldrig nån läkarundersökning. Alla tog mig på mitt ord när jag sa att jag var gravid. Första gången det konstaterades av nån annan än mig var vid ultraljudet (17v).
 
Sv: Inskrivning på MVC

nämen grattis:love: för du har väl kämpat rätt länge med att bli gravid? *hoppas jag inte tar fel på person nu*
 
Sv: Inskrivning på MVC

Sambon kan följa med varje gång om ni vill det. Min följer alla gånger, det är ju hans baby också. Inskrivningen är det massa frågor, sjukdomshistorik.... lämna blodprov, pisseprov, invägning osv... minns inte riktigt allt. Det är en massa foldrar, info, man får journalen på vissa ställen, tid för Ultraljud osv....
lycka till!!!!!! :banana:
 
Sv: Inskrivning på MVC

I de flesta fall följer mannen med på inskrivningen och ultraljudet, åtminstone. Min man följde med på ungefär hälften av övriga besök.

Vid inskrivningen i v 10 fick man lämna personuppgifter, uppgifter om tidigare graviditeter, tvillingar, sjukdomar etc i släkten, blodprov (HIV, Syfilis, järnvärde, sockervärde, blodgrupp etc), urinprov samt att vi pratade igenom kommande besök och så fick vi en liten informationsbok.
 
Sv: Inskrivning på MVC

bananabambi skrev:
Dessutom känner jag mig helnojig över att de ska skratta rått och klappa mig på huvudet och säga "lilla gumman, inte är du med barn". Jeez, tänk om jag bara inbillar mig allt? Jag kanske inte alls är med barn? Kanske bara är skendräktig. Kanske fick jag det enda gravtestet som visat fel åt "fel håll". Kanske var jag med barn när jag gjorde testet, men det är borta nu?

PRECIS så tänkte jag inför mitt första MVC-besök, var jätterädd för detta. Inte blev det bättre av att de inte gjorde något grav-test. Jag litade inte på läkarundersökningen heller utan när första u-ljudet gjordes i v 15 så var jag nästan beredd på att det skulle eka tomt där inne:D (Det var det inte!)

Hoppas det har gått bra idag! Min sambo har hittills varit och vill vara med på alla besök, det är ju lika mycket hans barn! Det är dock lite synd om honom som inte får chansen att känna sparkarna, jag känner dem väl nu (v20, första gången i v17) men han kan bara höra vad jag säger, inte känna något ännu!

Å du, GRATTIS!
 
Sv: Inskrivning på MVC

Taaack :love:

Efter två och ett halvt års ihärdiga försök så ger det äntligen resultat :o :D
 
Sv: Inskrivning på MVC

Ja, jag blev också lite snopen idag, för det skulle inte göras någon läkarundersökning innan ultraljudet :confused:

Jag frågade barnmorskan om hon inte skulle göra ett gravtest, bara för att vara på den säkra sidan. Och det kunde hon göra sa hon, om jag absolut ville. Men sedan frågade hon en massa och sa att givetvis var jag gravid när jag hade alla symptomen, och speciellt då jag hade gjort ett positivt test. Jag är himla nojjig ibland :o
 
Sv: Inskrivning på MVC

Invägningen var inget roligt :mad:

Jag vägre fem (!!) kilo mer än vad jag gjorde i somras. Men jag får ursäkta det med att jag hade kläder och skor på, plus att jag precis ätit en jättelunch :o Sedan vet jag ju att jag har gått upp i vikt, med trodde inte att det var så mycket som fem kilo. Jag har inte kunnat motionera som tidigare då jag varit ständigt trött och illamående, samt att jag inte kunnat äta nyttigt eftersom jag inte ens varit sugen på mat :crazy: Märker att min livsstil var väldigt bra innan, eftersom jag då gick ner i vikt. Nu har jag slutat må illa, och fått tillbaka aptiten, så jag hoppas kunna komma igång med mitt "vanliga" sunda liv igen.
 
Sv: Inskrivning på MVC

Tänk om jag hade läst all bra info jag fått av alla innan jag stack dit :crazy:

De kunde heller inte ta något blodtryck då jag var alldeles för nervös och pulsen bara skenade iväg :o

Sambon var med idag, och jag tror och hoppas att han tänker fortsätta med det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
234
Senast: falukorw
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
731
Gravid - 1år Känns jobbigt att skriva en sån här tråd men gör det ändå. Är det någon som blivit sjukskriven för depression under graviditet? Hur...
Svar
10
· Visningar
1 814
Senast: Kilauea
·
Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 988
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp