klockmalva
Trådstartare
jag blir gråhårig på hur man ska göra det här med inskolningen.
hur gjorde du/ni och varför och hur gick det?
hur gjorde du/ni och varför och hur gick det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
å jag tänkte mer på vem som skötte inskolningen... om man är två föräldrar.
så här: (dagens rörigaste):
vem ska sköta inskolningen? hjälps man åt?
det kommer troligen vara mannen som hämtar o lämnar de flesta dagarna.
Det är ju inte sagt att man får välja, det dagiset vi fick plats på har liksom alla dagis i närheten tredagarsmodellen, då får man inte hänga där i två veckor som förälder, även om man vill.
För ett barn där inte 3 dagars modellen fungerar låter det grymt barnovänligt att förneka föräldrastöd. Jag tror det skulle vara svårt för rektor att motivera att man som förälder inte får vara där.
Det hade jag ifrågasatt starkt hos ansvarig rektor. Jag menar, om du som passiv förälder är där och "hänger" i 2 veckor förstår jag inte riktigt vad personalen skulle kunna göra åt det? Eller vilja göra åt det?
De kan ju knappast handgripligen kasta ut en?
För ett barn där inte 3 dagars modellen fungerar låter det grymt barnovänligt att förneka föräldrastöd. Jag tror det skulle vara svårt för rektor att motivera att man som förälder inte får vara där.
Alltså, hade jag så lite förtroende för personalens omdöme att jag ansåg att de gjorde helt fel bedömning av mitt barns behov, och övervägde att tvinga mig kvar mot deras vilja, då skulle jag inte vilja ha mitt barn på det dagiset alls. Man vill väl inte lämna sitt barn med människor man tycker är helt blinda och inte begriper sig på barnets behov?