Min häst på 8 år har alltid haft ganska så utstickande höftben, eller insjunken flank. Möjligtvis en kombination av båda. I alla fall så blir det en aning bättre efter sommaren när hon blir "sommarfet", men gräset växer ju tyvärr inte året om. Hon går normalhårt och borde inte ha för lite muskelmassa. Möjligtvis är det så just nu när det varit en väldigt lätt träning under hela vintern, men det har varit likadant även när hon varit i en riktigt bra form. Hon är inte smal, så att ge henne mer mat skulle inte fungera eftersom dom fortfarande sticker ut. Hon har varit tjock och trots det har det sett likadant ut... Jag förstår inte vad det är? För lite mat? För lite träning? Eller bara utstickande höfter/insjunken flank? Hon får iaf dagligen:
- 8 kg hö (3 kg på dagen, 5 kg på kvällen)
- 6 dl groov 125 (2 dl på morgonen, 4 dl på kvällen)
Jag har varit väldigt försiktig med kraftfodret då jag inte riktigt litar på att det bara ger god effekt i en större mängd, rädd för fång och sånt. Dock inte så påläst om detta så jag kan såklart vara helt ute och cykla.
Hon är en D-ponny, 1.46 cm hög.
- 8 kg hö (3 kg på dagen, 5 kg på kvällen)
- 6 dl groov 125 (2 dl på morgonen, 4 dl på kvällen)
Jag har varit väldigt försiktig med kraftfodret då jag inte riktigt litar på att det bara ger god effekt i en större mängd, rädd för fång och sånt. Dock inte så påläst om detta så jag kan såklart vara helt ute och cykla.
Hon är en D-ponny, 1.46 cm hög.