Moderater som tjänar 32% över snittet.Jag lyssnade på en podcast tidigare idag och de pratade om statistik och information man kan hitta (!) på hitta.se om man söker på sig själv, eller någon annan - politisk inriktning, inkomst och roligast av allt, intressen!
Jag var såklart tvungen att titta på mig själv och upptäckte att:
- F! har 196% fler röster i mitt område än i övriga Sverige (mycket nöjd, såklart)
- Medelåldern är 42 bast, men den mest representerade gruppen är vuxna i åldern 50-64 utan barn.
- Vi är intresserade av näringsliv, samhällsekonomi, golf, sportevenemang, läsa om resmål (men inte de facto resa?), fackliga frågor, utrikespolitik, vin och vinprovning, värdepapper och värdepappershandel, längdskidåkning och tyngdlyftning
- Medelinkomsten är 8% lägre än genomsnittet i Sverige
- Senaste bilköpet i området var för knappt två år sedan (eh?) och det var en Porsche som inhandlades.
Kollade på mamma och pappas område också och det var inga direkta chocker där - även om jag tyckte att intresset "bantningstips" var roligt - och även på Hunnebostrand, där största gruppen boende är 65+, röstar på KD och gillar att snickra och måla, pyssla, dona i trädgården och intresserar sig för - håll i hatten - kungligheter!
Hittar ni något kul (eller upprörande) om era områden?![]()
Vi är inte moderater utan rätt röda och slår vi ihop våra inkomster och delar på två har vi områdets snittinkomst.
Vi är två år äldre än snittåldern.