Inside a horse - film

Lager

Trådstartare
http://www.youtube.com/watch?v=WHlqZ6VZvKE

Tycker det här var en jätteintressant film. De dissekerar en nyss avlivad galoppör - testar hur starka senorna är, hur starka benen är, tittar på huvudet, lungorna... Väldigt spännande.

OBS - för dig som är lite känslig, de skär sönder hästen helt, väldigt grafiskt.

Sv: Inside a horse - film

Otroligt intressant film. Man fick mycket förklarat. Och ännu en gång förundras man över vilket fantastiskt djur hästen är....

Den är superintressant :)
För mig som sysslar med galoppörer var det verkligen jättespännande att se allt.

Helt fascinerad (och lite äcklad av vissa bitar) efter att ha tittat igenom hela. Jätteintressant! Tack för att du delade med dig av ditt fynd, sällan man får sådan inblick i hur hästarna verkligen ser ut.

Den är superintressant! Såg den första gången för lite mer än ett år sedan och har sett den ett par ggr till efter det!

urk...:eek:

Jättenyfiken, men väntar nog ett tag innan jag ser hela...O_o

Var är filmen inspelad?

Ok, ingen risk att man känner igen hästen då...:crazy:

Antar att den inte är textad på svenska..? :o

Finns nog en hel del hästägare som skulle få större förståelse och uppvisa bättre ödmjukhet för sina brister i hästkunskap om dom "bara" vågade ta del av hästens anatomi.

Tack för länken :up:

knapplån

Roligt att det är flera som uppskattat sådana här filmer, hittar jag någonting liknande så lägger jag ut mer. Har någon annan liknande tips så dela mycket gärna med er. :)

Det är väldigt intressant med konkreta och tydliga anatomigenomgångar. Då blir förståelsen för träningen och hästen som djur också bättre sedan.

Fluffigt lullull med ridteori får jag så mycket ändå.

Bara jag som skrek vid 18.33? :o

Tråkigt att kolla på dissektion på tv, jag vill vara med och peta!

Nu ska jag kolla vidare...

Liknande trådar

Övr. Hund Länge sen jag var här inne och tror inte heller någon har saknat mig. Men jag har väldans tråkigt just nu och tänkte ifall göra en liten...
Svar
7
· Visningar
1 499
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka