Inseminering

hampus

Trådstartare
Hej! Ställer en möjligen dum fråga men vill veta om det verkligen ska komma ut sperma ur stoet efter insemination.Inseminatören ska väl in genom livmoderhalsen och lägga sperman i livmoderhålan.Mitt sto inseminerades och kom hem samma kväll och brunstar för valacken och ut kommer vit sperma.
Undrar faktiskt,känner mig lurad,rätt eller fel? Tacksam för svar.

Sv: Inseminering

Nej. Du är inte lurad.
Livmodern klämmer ut överskottet, vilket är bra. Annars kommer det att stå typ en halv dl vätska kvar i livmodern. De spermier som behövs finns efter 30 minuter efter seminering i äggledarna, där befruktningen sker. Den sperma som inte behövs kläms ut.

Sv: Inseminering

Hej!
Tack för ditt svar,det var snällt.Nu lärde jag mig något nytt vilket var bra.

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 776
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar