Insektsspray

Sirap

Trådstartare
Tipsa mig om er allra bästa insektsspray, tack! Använder själv Ultra Shield, men tycker att den funkar sådär, faktiskt...

Sv: Insektsspray

Jag har nästan gjort slut på en Renons på ca 10 - 12 dar! Hästen har ganska mycket bulor från bett. Sprayar går ut i hagen och insekterna kommer! Alltså inte bra.
Svårt att säga vilka medel som är bra, provat många men ingen favorit. Och nu kommer bromsarna med värmen....

Börjar mer och mer tycka att insektstäcke är det bästa, då slipper man spraya bort pengar och ha dåligt samvete för att man förorenar i naturen.

Senast ändrad:
Sv: Insektsspray

Jag har sen ett par veckor tillbaka börjat prova PROB-produkterna, tvättar 1 gång i veckan med schampot och sprayar oljan under magen/på skapet en gång per dag.. sen använder jag deon över hela hästen varje dag. Tycker den verkar fungera rätt bra, ungefär i samma klass som Ultra Shield. Men nu börjar bromsarna komma och då verkar den inte hålla helt hundra..
Tycker det är riktigt svårt det där, men dessa produkter ska iaf inte vara hälsofarliga för varken häst eller natur så det känns som man kan spraya på med gott samvete. Förra året blandade jag lite eget med bla äppelcidervinäger och vitlök, det funkar hyffast i kortare perioder, så det kan man tex använda under ridturen så slipper man spraya på dyrt medel som man ändå nästan alltid tvättar bort efter ridningen..

Liknande trådar

Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 055
Senast: fio
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 611
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
742
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka