Insektsskydd till lösdrift?

Karma

Trådstartare
Finns det någon här som har någon typ av insektsskydd i öppningen till lösdriften? Vad är de gjorda av?

Ska bygga uteboxar som kommer att fungera som lösdrift sommartid, men överväger att sätta "något" i dörröppningen så hästarna kan smita in och vara ifred från flygfän.

Kanske skulle funka med såna plastridåer man har som köldskydd? Minns inte vad det heter.
 
Sv: Insektsskydd till lösdrift?

Jag skulle inte sätta något för öppningen i min lösdrift, speciellt inte plastridåer då det kan göra det "instängt" och frisk luft inte kommer in lika lätt. Skulle det vara så mycket insekter att hästarna skulle störas av det skulle jag övervägt att flytta lösdriften till ett bättre ställe.
 
Sv: Insektsskydd till lösdrift?

Jag har plastridå till min lösdrift och det funkar kanon. Både mot starka vindar och flugor.
 
Sv: Insektsskydd till lösdrift?

Nu är det ju inte lösdrift som var tanken om du läser det första inlägget, utan uteboxar som fungerar som lösdrift. Dessa kommer att vara ventilerade och anpassade för att hästen ska kunna "stå på box" också.

Bor ju i norrland och vi har en mycket stor (och irriterande) del mygg häruppe så något skydd måste dom få tycker jag. :)

Vad kostade era plastridåer? Har ingen aning om var man får tag på sånt.
 
Sv: Insektsskydd till lösdrift?

Jag köpte mina för typ 10 år sedan, så jag vet ej priset. Men de håller bra än!!! Köpte även en typ av krokar man hängde upp draperiet på och gör att man lätt kan ta ner varje draperidel för sig, vilket har varit bra att kunna.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 595
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
15
· Visningar
2 036
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 362
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 446
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp