Insektsbett på snoppen

Moggie

Trådstartare
Har en valack som är svårt ansatt av knott och insekter kring skapet. Han brukar stå och sparka och markera att han vill att man kliar där. Det är både utanför och på själva snoppen, små svarta skorpor efter insektsbett.

Har försökt tvätta av och smörjer in med tjärsalva, men det hjälper inte. Någon som vet någon bättre kur?

Sv: Insektsbett på snoppen

Ja hade inte kletat på tjärsalva där. Hade provat med aloe vera gel. Den är lindrande.

Sv: Insektsbett på snoppen

Min ser likadan ut:( stora svullnader på snoppen, fick tips om Tarplåster, sådant som man sprejar på med tjära i. Det ger en skyddande hinna mot insekterna.

Liknande trådar

Hästvård Ni som bor i områden med mycket bitande insekter, och duschar/spolar av hästen ofta: vad använder ni för medel? Ny säsong, ny häst -...
Svar
18
· Visningar
3 664
Senast: lil-sis
·
Hästvård Nu är sommaren här och jag inväntar årets svanskliande. Min häst har inga stora problem, hon skaver inte av taglet, får sår osv men hon...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 947
Hästvård Förra torsdagen kom min valack in från hagen med ett extremt svullet och varmt skap, feber runt 38.5 (normaltemp runt 37.5). Veterinär...
Svar
14
· Visningar
13 343
Senast: Soffan74
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 022
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka