J

JohanssonMalin

Hej! hur gör ni med era hästar nu på sommaren då det är så mycket insekter? Vad använder ni för producter? (: tack på förhand.

Sv: Insekter

Switch mot fästingar och knott
Renons och Fly-X Gele mot flugor och myggor

Är det riktigt mycket ohyra ute tas hästarna in.

Jag sprayar på Renons flugspray. Svårt att säga om den gör någon verklig nytta eller inte dock... Har hon sår eller liknande åker det på hästsalva. Är det riktigt jobbigt för dem ute får de stå inne ett tag.

Jag använder oxå Renons...flughuva...såndär tre ess salva. Är det allt för mycket får dom gå in och vila.

Liknande trådar

Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Har flugtäcke till de stora men shettisarna klarar sig utan. Alla fyra är ganska obrydda kring insekter men bromsen är ju dryg. Har...
Svar
12
· Visningar
596
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Är det inte snö så är det flygfän.. Och idag blev jag påmind om att hästen HATAR insekter. Så, vad har ni för insektstäcken vid ridning?
Svar
10
· Visningar
516
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 124
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka