S

saga_ason

vad kräver ni av den som ni skickar hästen till? Tycker ni att priserna ska bero på vad människan kan, tjänsterna som ingår eller vad det är för ställe hästen kommer till?

Är det het kört att bli inridare om man inte har jobbat tidigare? Ni som vet, alltså. För det är väl svårt att få in någon häst utan tidigare erfarenhet, men hur får man erfarenhet utan kontakter och om ingen vågar chansa/satsa på en? :confused:

Sv: Inridning

skulle jag skicka någon häst för inridning hos beridare så ja, jag har höga krav. jag skulle aldrig lämna häst hos någon utan dokumenterad kunskap.

jag betalar isåfall hellre ett högre pris och får den kunskap som jag vill ha hos beridaren. det krävs både erfarenhet och mkt. kunskap för att lyckas lägga en bra grund hos hästen, en grund som har stor betydelse i hästens fortsatta utbildning.

erfarenhet kan man ju få på olika sätt, genom att ha ridit länge för bra instruktör, tävlingsmeriter, utbildat egna hästar under instruktörs hjälp eller tagit hästskötarjobb där man haft möjligheten att få visa framfötterna.

Sv: Inridning

Om jag skulle skicka iväg en unghäst för inridning, så skulle jag skicka den till en erkänt duktig unghästutbildare med gott rykte om sig.

En bra unghästutbildare blir man endast genom erfarenhet!

Om man känner att det är unghästar man vill hålla på med så kanske det är en god idé att försöka få anställning/praktikplats som hästskötare på ett ställe där man utbildar unghästar.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
571
Senast: Myzan87
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 888
Senast: Wingates
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 676
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 663
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?