Inridning?

borderka

Trådstartare
Tja jag funderar på att ta emot hästar på inridning under sommaren,typ 2stycken.Men vet inte riktigt vart jag ska leta och vad jag ska ställa för "krav" eller nåt.

Vad ska ägaren betala i de fallet?
Försäkrning mat och hästens vistelse hos mig? Det är så jag tänker.För jag vill inte lägga ner massa pengar på en häst som inte är min.
Vi har eget stall med 2hästar och 2boxar stora hagar osv så den kommer vara ute men ha tillgång till box.
 
Sv: Inridning?

Vad erbjuder du? Vad menar du med inridning och vad har du för kunskaper? Låt oss säga att det händer något under inridningen...ansvarsförsäkring, har du det? Du utför en tjänst, har du F-skattsedel?

Till det kanske du ska ha några referenser på din kunskap.

Med detta kan du sen räkna ut vad du ska ha i lön per timme för utfört arbete, sen lägger du på stallhyran och fodret. I avtalet ska det också tydligt stå att ev. hovslagarkostnader samt veterinärkostnader tillkommer vid behov.
 
Sv: Inridning?

Jag har själv samma tanke och har börjat komma igång och få bokningar. :)

Jag tycker det är viktigt att man skriver i ex. annonsen vad man erbjuder.
Sen är det viktigt att man skriver ut vad man har för erfarenhet & utbildning, referenser är också ett plus.

Jag har tagit 3500kr/mån,. Man får ju inte ut så mycket själv efter inackorderingskostnader, foder osv (jag hyr in mig på större anläggning) ..
Har man inget "namn" eller "papper"(utbildning ect.) på att man verkligen kan rida in hästar så kan man tyvärr inte ta så mycket heller, även om man är väldigt duktig.
 
Sv: Inridning?

Detta var merett svar som jag letade efter.
Jag har inga papper på det och det är tråkigt :/ För inte för att skryta så tycker jag och måsga andra att jag är duktig.Jag använder i storsätt bara Nh metoder.

Vi har eget gård så boxen å så behöver vi inte betala för utan då skulle jag ta pengar för mat och själva inridningen.Kan ta bara 2hästar dock.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 271
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 103
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
2 002
Senast: Hedinn
·
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 148
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp