Inridning påbörjad!

Skatan

Trådstartare
:bump:ÄNTLIGEN!!! :bump:

Efter nästan 4 års väntan har jag äntligen "ridit" min unghäst "lös" för första gången! Och han tyckte att det var roligt och var så duktig! :D Fast hans mamma var så klart med som trygghet (både för mig och honom...) :smirk:.

Det är verkligen speciellt att få rida sin egen uppfödning! :banana: Och det ska bli så spännande med fortsättningen. Målet är att jag ska klara av att rida in honom själv, men jag har världens bästa tränare om det skulle gå åt pipsvängen... :o

Kul!!

Håller själv på att rida in en islänning. Det går jätte bra tack vare att kommunikationenn från marken( markarbetet) gav grunden till allt.

Jag hade inte nån hjälp så jag red in henne lös, i en roundpen..nu är vi ute och skrittar rundor med en "kompis" ifall det skulle vara något.

Men visst är det en härlig känsla!!

ps. Jag red in henne med Bitless Bridle och en barbacksadel...inväntar den rätta formen till en ny sadel :D
Men det är verkligen ett jätte bra sätt att rida in en häst...de blir extra lyhörda( på mina kommandon) och jag kan inverka bättre på hästen i en barbackasadel)OBS Jag har en gelpad ( instoppad i sadeln)som ska fördela trycket över ryggen.

Lycka till i fortsättningen!!

Sam

Grattis! Längtar tills jag är där själv... Har tre år kvar med min lilla pålla...

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 250
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 916
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 860
Senast: Trissa
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 139

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Kattraser bomba mig med info

Hästrelaterat