Inredningstråden, del 2

Balkongen (aka sommarvardagsrummet) börjar sätta sig. Bänken är specialbyggd av snickare (udda mått), dynan har jag sytt själv och hyllorna från Ikea kom upp idag. Sidobordet är ett Traderafynd, perstorpsbord i hörnet och tomatdjungel utanför bild. Och ja, taket är rosa :D

20240604_150233.jpg
 
En sista bild innan jag ska sluta spamma tråden. Här ett brandgult träningshörn som närapå skapade sig självt av en undanknuffad säng och grejer som inte fick plats nån annanstans. Inte riktigt så autommagiskt givetvis, men ingenting på bilden är inköpt i detta syfte. Bokhyllan skulle vara i vardagsrummet, tyget är en gammal köksduk, yogamattan har bott i hallen och fåtöljen stod på balkongen. Tänk att det ibland räcker med att flytta runt saker i hemmet för att skapa helt nya lösningar!
 

Bifogade filer

  • 20240609_220819.jpg
    20240609_220819.jpg
    152,6 KB · Visningar: 118
20240610_185610.jpg
Ursäkta obäddad säng men var tvungen att lägga mig och vila i den efter mödan att sätta ihop den 😅 men här är min nya säng! Den är bra högre än min gamla säng och tar över rummet lite grann. Jag får fundera på att skaffa kortare ben, orkar inte det just nu då jag fick redan snabbt åka och köpa dessa nya ben då de som medföljde inte var lika enkla att sätta på. Jag tog långa ben för att få plats med ett par lådor som jag hade under den förra men de fick ändå inte plats :meh:
Lade dit den gamla sängkappan för tillfället så att katten inte ska klösa på den tills jag köper en ny i rätt storlek.
Måste flytta på taklampan också, den ska in till vardagsrummet och en taklampa som jag hade tänkt ha där får flytta in hit istället.
 
Visa bifogad fil 147093Ursäkta obäddad säng men var tvungen att lägga mig och vila i den efter mödan att sätta ihop den 😅 men här är min nya säng! Den är bra högre än min gamla säng och tar över rummet lite grann. Jag får fundera på att skaffa kortare ben, orkar inte det just nu då jag fick redan snabbt åka och köpa dessa nya ben då de som medföljde inte var lika enkla att sätta på. Jag tog långa ben för att få plats med ett par lådor som jag hade under den förra men de fick ändå inte plats :meh:
Lade dit den gamla sängkappan för tillfället så att katten inte ska klösa på den tills jag köper en ny i rätt storlek.
Måste flytta på taklampan också, den ska in till vardagsrummet och en taklampa som jag hade tänkt ha där får flytta in hit istället.
Man vänjer sig snabbt med hög säng. Jag tyckte våran var som ett berg när den köptes. Nu är det som om man aldrig gjort annat.
 
Man vänjer sig snabbt med hög säng. Jag tyckte våran var som ett berg när den köptes. Nu är det som om man aldrig gjort annat.
Jo, jag tyckte detsamma vid min förra säng. Men man kom ju upp i den.
Men den nya når lite över fönsterbrädan och känns lite överdriven typ :o:rofl: men är nog som du säger, man vänjer sig.

Dock så har jag upptäckt att ett problem med den förra sängen har blivit värre med denna. Jag kliver upp från en sida och eftersom man får glida ned en liten bit så åker bäddmadrassen lätt åt sidan åt det hållet. Kanske någon här har tips på att förhindra detta?
 
Jo, jag tyckte detsamma vid min förra säng. Men man kom ju upp i den.
Men den nya når lite över fönsterbrädan och känns lite överdriven typ :o:rofl: men är nog som du säger, man vänjer sig.

Dock så har jag upptäckt att ett problem med den förra sängen har blivit värre med denna. Jag kliver upp från en sida och eftersom man får glida ned en liten bit så åker bäddmadrassen lätt åt sidan åt det hållet. Kanske någon här har tips på att förhindra detta?
Hur menar du att du får glida ner en bit? Jag lägger mig alltid så jag inte behöver glida ner någonting, men när mamma är här lägger hon sig långt upp så jag får dra upp bäddmadrassen eftersom hon hasar ner efter hon lagt sig. Om du har liknande problem är lösningen enkel, lägg dig längre ner redan från början. :idea:
 
Hur menar du att du får glida ner en bit? Jag lägger mig alltid så jag inte behöver glida ner någonting, men när mamma är här lägger hon sig långt upp så jag får dra upp bäddmadrassen eftersom hon hasar ner efter hon lagt sig. Om du har liknande problem är lösningen enkel, lägg dig längre ner redan från början. :idea:
Nä men du ser, som den lydiga kattslav jag är, så lägger jag mig ordentligt åt sidan då hon vill ligga närmast kanten där hon kan hoppa ned. Med ordentligt gott om utrymme givetvis. Så det går ju inte för sig att lägga sig närmare kanten 🙅‍♀️:D

Eller menar du på längden? Jag menar på bredden 🤔 Jag får glida ned eller hasa mig fram lite när jag ska kliva upp 😅
 
Jo, jag tyckte detsamma vid min förra säng. Men man kom ju upp i den.
Men den nya når lite över fönsterbrädan och känns lite överdriven typ :o:rofl: men är nog som du säger, man vänjer sig.

Dock så har jag upptäckt att ett problem med den förra sängen har blivit värre med denna. Jag kliver upp från en sida och eftersom man får glida ned en liten bit så åker bäddmadrassen lätt åt sidan åt det hållet. Kanske någon här har tips på att förhindra detta?
Min madrass glider gärna nedåt, men blev mycket bättre när jag la ett antiglid för mattor under madrassen. 😊
 
Nä men du ser, som den lydiga kattslav jag är, så lägger jag mig ordentligt åt sidan då hon vill ligga närmast kanten där hon kan hoppa ned. Med ordentligt gott om utrymme givetvis. Så det går ju inte för sig att lägga sig närmare kanten 🙅‍♀️:D

Eller menar du på längden? Jag menar på bredden 🤔 Jag får glida ned eller hasa mig fram lite när jag ska kliva upp 😅
Jag vänder mig på mage och ner med benet bara. Alltså våra katter hoppar ner även om vi är ytterst eller hoppar ner vid fötterna. De bryr sig inte om vi ligger i vägen.
 
Jag vänder mig på mage och ner med benet bara. Alltså våra katter hoppar ner även om vi är ytterst eller hoppar ner vid fötterna. De bryr sig inte om vi ligger i vägen.
Hon är en kanske en smula bortskämd :angel: det är inte helt självklart att hon ligger i sängen med mig utan har bara börjat göra det på sistone (hon är 10 år så det har tagit låång tid), och det är så mysigt att jag inte vill skrämma bort henne :angel:
 
Jag måste hitta en lösning för min garderobsdörr för den lossnade med ett gigantiskt brak igår. Lite ”komiskt” att jag gnällde för pojkvännen dagen innan hur dåliga den sortens gångjärn är och visade hur många dörrar som blivit extraborrade för att gångjärnen gått av så jag jinxade nog mig själv lite mycket där 😅😑 Men jag hade iallafall sådan tur att den missade både spegeldörrarna, andra speglar och alla projekt och prylar som ligger utspridda på golvet! Eller ja, asken med knappnålar fick sig en liten flygtur så det ligger knappnålar lite överallt, men det är så lite att jag inte räknar det som skada
 
Jag är inte den första som råkat ut för denna garderobsdörren. Alla gångjärn i den hade ungefär lika många hål. Får se hur länge den sitter nu för det var rejält svårt att hitta något att skruva i :crazy:
IMG_2078.jpeg
 

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
Svar
13
· Visningar
999
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Hittar inget vid googlande så jag frågar det allsmäktiga Bukeoraklet 😍 I morse när jag körde till jobb så nös jag. Inte någon liten...
Svar
3
· Visningar
246
Svar
309
· Visningar
31 290
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
79 80 81
Svar
1 608
· Visningar
76 785
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp