Inredningsproblem

Chili

Trådstartare
Kära buke. Jag behöver hjälp att välja färg på gardinerna. Mitt hem är nämligen en smärre färgklick... :cool: Bor i en liten studentlya med gula väggar. Helt fantastiskt fint är det... Min soffa är röd och på golvet finns en ryamatta i "vit" färg som mest bara smälter in och inte direkt märks.

Allt står i samma rum; soffa, tv, matbord, säng. De flesta möblerna är ekfärgade.
Jag hade gärna haft vita gardiner men det känns som om det kommer bli riktigt fult och förstärka de gula väggarna? Jag trivs inte riktigt här längre men vet inte om det är läge att leta efter nåt annat... Så varför inte försöka inreda lite mer, om det går?! Eftersom här inte kan vara fräscht vitt har jag försökt skapa nån slags mysatomsfär, vilket inte känns som om det gått så bra. :p

Sv: Inredningsproblem

Mönstrat där rött och gult finns med och med ljus bottenfärg som vit, natur eller beige?
Ljus bottenfärg och diskret svart mönster?
Beroende på hur inredningen ser ut i övrigt kanske man även kan tänka sig gardiner med asiatiskt stuk (tänk Indiska) typ mustig gul, röd eller guld?
Naturvitt eller beige linne?

Jag hade (eftersom jag är jag) gått all in på färger ;)
Blått eller grönt passar ju fint med gult och rött. :D

Haha tro mig, här är redan all in... men den där gula färgen på väggarna alltså. Inte okej!

Maran, tack för bra tips! Bor dock på 24 plottriga kvadrat med lite för mycket grejer, så tror enfärgade gardiner är bäst, såvida man inte vill skapa en väldigt förvirrande miljö. :p Just nu är gardinerna mörkröda, typ, för jag ville ha en mysig stämning. Sjukt trött på dem och tänker mig också att nåt naturvitt eller kitt eller liknande ljust fast inte kritvitt skulle kunna funka.

Ville bara meddela att det blev vita, hyfsat genomskinliga gardiner och det blev hur snyggt som helst!

Liknande trådar

Hemmet Vi har en relativt öppen planlösning mellan kök och vardagsrum med stora fönsterpartier. Det är också stora, öppna dörröppningar mot...
Svar
5
· Visningar
607
Senast: tara
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 997
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Kära buke! Jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det, men med "dö-ytor" menar jag ytor i ett annars inrett rum som man helt enkelt...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 917
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar