Inredningshjälp!

Angel

Trådstartare
Är det någon som har koll på var det kan vara värt att leta efter gamla fönster och betongkrukor? (Behöver förstås inte vara på samma ställe.)

Fönstren spelar ingen roll om det är enkel eller dubbelglas men vill ha lite äldre stil (ska användas inomhus som "dörrar" i ett skåp så inget krav på att dom är i bra skick eller håller tätt). Har även länge letat efter lite större betongkrukor att ha på fönsterbrädan i köket och på balkongen. Vill bara ha enkel grå betong i normal rund krukform men alla jag har hittat är med massa konstiga mönster på eller nåt annat underligt. :cry:
Någon som har koll på var det kan vara en idé att leta? Plantagen och Blocket är redan finkammade.

Sv: Inredningshjälp!

Ang fönster och säkert krukor med, så skulle jag kolla på återvinningscentraler, miljöstationer osv. Loppisar kan det också finnas på

ikeas mandel-serie kanske? Nu visar dom bara dom mindre modellerna på hemsidan, men jag vet att det fanns större.

Tror Granit kan ha runda betongkrukor. Jag har iaf några därifrån men bara fyrkantiga, dock ganska säker på att jag sett runda där också... Minns iofs inte hur stora de var.

Om du bor i Stockholmstrakten så har ju Nacka/Järva Byggnadsvård ett helt lager med gamla fönster och dörrar. Köpte en urfin gammal fönsterdörr där till vårt skafferi.

När jag söker på Blocket över hela sverige efter
"gamla fönster" får jag fram massa fina. Men du kanske vill ha nåt i närheten?
Blir nog fint i alla fall, hat några bekata som satte några slitna gamla fönster i ett köksskåp :love:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 711
Senast: Calmiche
·
Relationer Anonymt nick. Min sambo har en nära släkting med sambo som medvetet, eller omedvetet gång på gång får mig att tända på alla...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
8 632
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar