Inredning i stor bur...

gul_zebra

Trådstartare
Fick hem en ny bur till Anders igår och idag har den blivit ihopsatt så han har nyss flyttat in i den. Grejen är att det väl väldigt tomt iom storleken... Så lite mer grejer ska in, helt klart.

Så - inredning i en bur på ungefär 95*70*170 (LDH), till en råtta i storlek som en katt... Några tips? :D

Sv: Inredning i stor bur...

En sådan där "mysplatta" som man hänger på elementet åt katter kanske skulle vara något? Mina råttor älskar att sova på den när de är ute.

Annars så... bilder! :banana:

Det finns inte plats för det. Har möbler framför elementet... Så går det när man bor i ett 7 kvm litet rum x) Det är så jäkla illa så det är typ 5 cm mellan sängen och nya buren... Och de står på varsin sida av rummet :crazy:

Bilder kommer, bara kameran vill samarbeta så! :D

DSC08898.jpg

Det var det bästa jag fick till innan batterierna tog slut >.<

Sådärja, bättre bild fixad:
DSC089341.jpg

Hamsterburen som står där inne ska kläs med tyg också är det tänkt, så det blir som ett hus :D

Och så lite Anders (fråga mig inte ens varför han fick ett randigt öga...):
DSC089111.jpg

DSC089141.jpg

Äh, så stor är den inte :p Den är bara tillfällig dessutom... När jag har flyttat planerar jag att bygga en ny bur av en våningssäng åt honom istället, så får tamråttorna ta den här :D

En sån härlig bur! Mina flickor blir lite avundsjuka, säger de. :D

Tyvärr har jag inte heller någon större fantasi vad gäller inredning (tack och lov att min Jenny-bur kom i princip färdiginredd) men det jag kan komma på såhär på rak arm är väl det vanliga som rör (pringles-rör är ju enkla att fixa, och så får matte lite gott också :p), hyllor, trädgrenar o.s.v. Jag har ett fågelbo som mina flickor turas om att sova i, men Anders kanske inte får plats i ett sådant? :crazy: :D

Sedan har ju IKEA en del, t.ex.

Minifångst
50660_PE150479_S3.jpg

Nöje
61143_PE167220_S3.jpg

Gorm
50404_PE146970_S3.jpg

Hm ja...

Fågelbo blir för litet ja. Samma med Pringlesrör :D Han har en större rör nu och han har en del problem med att få plats i det också om man säger så... :angel:

Trägrenar ska jag gå ut och plocka iaf, och hyllor tänkte jag be pappa om hjälp med att göra egna som passar utan att de ens behöver sättas fast :)

Nagellack: Plastbur? :rofl:

Får han inte ens plats i ett Pringlesrör? Ajdå... :cool: :D Hm, men det finns väl en del andra rör att få tag på kanske? Jag minns i alla fall att jag hade ett jättestort en gång... Men var tusan det kom ifrån har jag ingen aning om.

Annars har ju t.ex. Zoosajten en del tillbehör för illrar, sådana grejer kanske skulle funka? Eller är han mycket större än illrar också? :crazy: Du kanske kan titta på kanintillbehör i så fall. :D

Tja, han får in huvudet iaf om det duger? :D

Illerstorlek kan funka ja... Tror jag? Hur stora blir illrar? Han ska ju bli stor som en katt är det tänkt, orka lägga ut pengar på saker han blir för stor för direkt :angel: Illerutbudet är väl inte så bra heller vad jag har sett...? :confused:

Jaha, trodde du menade hela buren :D
Men närå, hela buren är i... Öh, plåt, stål, nånting :p

Tjaba!

Jag har lite tips men det är en väldig liten bur men du får väll bestäma själv. Jag skriver här nere:

* Hängmatta
* Hus
* Klätter ställning
* Pinnar
* Rör (som går att sätta ihop)
* Hus med övervåning

Det var lite saker som du kan behöva. Men du får inte glöma att du måste ha salt,kalk och vitamin till skot. Och glöm inte att ge färska grönsaker och frukter.

Jag har lite tips men det är en väldig liten bur men du får väll bestäma själv.
Eh, liten? Verkligen inte :crazy:

Men du får inte glöma att du måste ha salt,kalk och vitamin till skot. Och glöm inte att ge färska grönsaker och frukter.
Salt, kalk och vitamintillskott? Har du ens en aning om vad Anders är för djur och hur han ska skötas?
Vad fan, orka tillskott när man kan ge bra mat direkt istället. Fö är det inte bara att ge frukt och färska grönsaker heller, det krävs mer än lite morötter för att få ihop allt som behövs. Av din text att dömma gissar jag på att du dessutom syftar på vitamintillskott i dricksvattnet, vilket inte gör någon nytta alls :smirk:

Jag har tillräckligt med vett i skallen för att läsa på innan jag skaffar ett djur, och just med Anders har jag läst på i 3 år innan han flyttade hit. I övrigt har jag levt med djur av diverse olika arter hela livet, jag lever för mina djur och har de som stora passion som jag så småningom ska jobba med yrkesmässigt och älskar att lära mig nya saker om både mina djur och andra arter. Ffa råttor av olika arter är det största intresset jag har bland djur. Att jag inte vet hur jag ska sköta de djur jag har här hemma är således föga troligt.

haha :D jisses :rofl:

liten bur? vartdå nånstans? om det lilla i buren är en hamsterbur så inser man ju hur stor hela buren är.. haha och det där är ju bra mycket större än vad dom flesta har till sina råttor (tyvärr).

och hon frågade väl inte om maten? :angel:

Hm.. Om det där är en liten bur, hur ser då en stor bur ut? :crazy:

Grattis! kul att du fått dig en GP-råtta vet om att du varit sugen ett tag ;) får jag fråga hur den är? Den jag träffade var cool men när den revirmarkerade blev det ju som en mindre sjö!:eek: Det hade jag inte viljat vara med om på mina vita soffor, jag tyckte lilla Hedwig var hemsk liksom hehe

Jag använde ett hyllplan från IKEA som hette "rådis" av alla saker, de var jätte bra och hade en liten kant runt om så att det gick ha spån utan att det sprätte utanför (alltför mycket) kostade 9 spänn, som hittat!

Liknande trådar

Träning Hej, jag är 18 år och just nu tvivlar jag så mycket på mig själv och min ridning . Mitt självförtroende är inte alls bra just nu och ser...
Svar
12
· Visningar
1 849
Senast: Bonica
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 383
Senast: Alexandra_W
·
Hundavel & Ras Schäferprinsessan finns inte mer. Och det är tomt. Prinsessan tog dessutom hand om en dement person i min närhet och gav hen sällskap...
2
Svar
24
· Visningar
2 512
Senast: ainasoja
·
Hundavel & Ras Halloj! Nu är det snart dags att börja välja ras, har funderat några månader på vilka raser som ska kunna passa mig. Har haft två...
2
Svar
38
· Visningar
7 463
Senast: Lona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar