Inreda knepig klädkammare

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Scaramouche
  • Startdatum Startdatum
S

Scaramouche

I min nya lägenhet har jag en mycket knepig klädkammare. Den är mycket liten och dessutom trekantig! Ungefär så här ser den ut:
kldkammare.jpg

Den "sneda" väggen (hypotenusan) har en hylla i ögonhöjd längs med hela, och under hyllan finns en klädstång.
Jag har inte mätt väggarnas längder men jag skulle tippa att dörrsidan är ca 1 meter (inkl dörren), och de andra väggarna ca 1,5 meter. Takhöjden är normal.

Detta är den enda förvaringsmöjligheten för kläder i lägenheten för tillfället så här ska allt utom träningskläder och kläder som det inte är säsong för förvaras. Jag vill kunna få överblick över mina kläder enkelt och det ska vara enkelt att hålla god ordning. Jag är just nu inne på stringhyllor längs halva "sneda" väggen med massor med hyllplan, eller att sätta upp en extra klädstång och hänga upp allt på galgar. Byrå eller trådbackar fungerar ju inte, eftersom lådorna inte skulle gå att dra ut ordentligt.

Jag är inget inredningssnille och bara lite halvintresserad av hemmapyssel så tips på smarta lösningar mottages tacksamt :bow:

Sv: Inreda knepig klädkammare

Ojoj, knepig klädkammare, minst sagt. Jag hade nog gjort som du är inne på, sätta en klädstång. Det bästa är ju om man kan förvara på höjden också. Men det blir kanske lite svårt med hyllor i din klädkammare?

Senast ändrad av en moderator:

Jag tror att jag ska kika på möjligheterna att flytta upp befintligt hyllplan och klädstång när jag är i lägenheten nästa gång. Hur högt upp kan man ha klädstången tro? Ja utan att det blir obekvämt alltså. Jag tänker mig att man borde kunna ha stången ca 25 cm över huvudhöjd, eller blir man tokig då? På hyllan ovanför hamnar skolådor m.m, dem kan man ta ner mha en stadig pall. En bit under klädstången sätter jag upp hyllplan eller en till klädstång. Ska ta och höra med vaktmästaren vad jag får göra (HR). Jag kanske inte får flytta upp grejerna ifall det skulle komma en kortväxt hyresgäst efter mig, måste man ta hänsyn till sånt? Jag är normallång, 170 cm.

Jisses, vad pyttelitet :eek: halva stång halva med hyllor sen krokar på väggarna eller tygfack... sen en byrå i anslutning till underkläder osv. Sen sortera och säsongsrensa sätta kläder som inte används i förråd eller säljas.... man måste nog ha mkt diciplin för att inte stöka till hela tiden.

Ja det känns verkligen jättetråkigt att det är så litet. Jag tänkte köpa en stor byrå att ha i hallen och där förvara underkläder i de nedersta lådorna. Sen är det inte omöjligt att jag hittar något lämpligt ställe i lägenheten att sätta in en garderob eller ett klädskåp, men det visar sig i så fall när jag har möblerat klart (kör över möblerna på söndag) och bott in mig lite.

min klädkammare är ju betydligt större och normalare men det är ändå en orea där inne ;)

itt tips är att köpa smålådor ellerstörre att förvara på gyllorna för underkläder, linnen krafs osv osv. sedan vika sängkläder och ahndukar osv och ha intill? sen till stången beroende på hur mkt kläder du/ni har kan du ju köpa sånna där hängadne fack du kan ha skor i om du int vill ha skor i hyllor under vid golvet under klädstången? ananrs köpa byrå att ställa under? ryms de inte dr ha byrån i sovrummet eller annanstans?

Jag hade förutom befintlig hylla och stång satt upp tvärgående stänger på olika höjd så att säga. Det jag använder sällan längst in osv, nedersta hade jag använt till byxor.

Nederst/längst in hade jag satt en extra hylla för skor. ( på samma håll som de nya stängerna)

kldkammare1.jpg

Tack för intressanta ideer :) Just nu känns det som jag kommer bli tvungen att tränga in en garderob någonstans i lägenheten trots allt, för klädkammaren är så otroligt liten. Imorgon kommer möblerna på plats och efter det har jag förhoppningsvis bättre känsla på hur jag vill ha det.

@ Cämela, läs gärna mina inlägg igen ;) Sätter jag in en byrå i klädkammaren så kommer jag inte kunna dra ut lådorna, och det är nog inte så praktiskt att förvara underkläderna i lådor ovanför ögonhöjd...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka