Inreda helvit tvättstuga

Mirre

Trådstartare
Nu är äntligen våran tvättstuga så gott som färdig.
Är bara en ytterdörr/en innedörr och ett fönster som ska bytas.

Men funderar på hur vi ska inreda där.
Allt är vitt där inne nu, från golv till tak bokstavligt talat.
Vi behöver snygg förvaring för tvättmedel och sådant, en burk till just tvättmedlet har vi som ska stå framme, men behöver få undan sköljmedel och sådant.

Någon typ av inredning/dekorationer så att de blir lite mer hemtrevligt och mindre sterilt. Vi har ett rätt maffigt lysrör i taket också så det blir verkligen ljust när man tänder. (Men när det är mörkt så behövs det verkligen, blir kolsvart där inne på kvällarna. ) Funderar på någon typ av hängväxt, dock är det nog bäst med plastväxter annars glöms de bort och dör :p

Tips någon?
Hur ser det ut i eran tvättstuga?

Sv: Inreda helvit tvättstuga

Jag hade hällt sköljmedlet i fina gamla glasflaskor.
Tex en sån här

7675023-UWuAY.jpg

Jag hade satt upp en vägghylla att ställa tvättmedel och sköljmedlet på.
Kanske en söt kruka med plastväxt?
Vill du ha ett lugnare intryck hade jag valt tex en ekhylla.
Men gillar du färg och kanske något klatchigt så varför inte ösa på och måla en hylla gräsgrön eller signalröd? Eller vad du nu gillar för färg.

Några trevliga ljusstakar att hänga på väggen där du kan ha doftljus gör det ännu trevligare att pyssla nere i tvättstugan.

En fin bänk med infälld ho ser också fint ut. Antingen med draperi framför eller snygga skåpsluckor.

Har du någon tom vägg så sätt upp en FIN tavla som är trevlig att se på och en snygg matta på golvet.

Satsa på saker du tycker är snyggt och fint för det är då det blir trivsamt.
När man bara tar det där som man råkade ha i något gammalt skåp och det inte finns någon röd tråd som gör att det hänger ihop och ser trevligt ut det är då det blir trist att tillbringa tid i tvättstugan.

De där glasflaskorna var ju faktiskt en riktigt bra ide.
Tack för många bra tips :)

Jag gillar hur mina päron har det, har bilder om du vill se.
Men de valde tvättmaskin + torktumlare i snyggare modell (i detta fall svarta i det i övrigt helvita badrum minus golvet som är nån grå sten) de ställde dom bredvid varann och la sedan en tjockare träskiva i oljad ek ovanpå som arbetsyta sedan strax ovanför har de hyllplan (inte över båda tork + tvätt utan bara över torktumlaren) med likadana oljade ekskivor på dessa hyllor har de korgar att förvara typ sånt som ska strykas, tvättmedel o dylikt. Väldigt fint. De har en vinranka ståendes där inne med, stor och fin haha.

Jag tycker att trä är väldigt snyggt till vita väggar. Nyansen är ju valfri, just nu gillar jag grått trä, sådant med samma nyans som vrakved. Kombinera med ngn textil (ex.vis ett skjutbart draperi under arbetsbänken), vackra behållare/flaskor samt några fina lyktor/ljushållare. Gröna växter i vacker kruka gör också ett ombonat intryck.

Ser gärna bilder :)
Låter snyggt med svarta maskiner :d Tyvärr har vi inte möjlighet att byta dem nu, men i framtiden så :) Skulle vilja ha mörkt golv där inne också, just nu har vi något ljust spräckligt elände :p

Sar: Draperi under bordet har vi också funderat på, alt att köpa snygga tvättkorgar som man kan ha synligt.

Hittade bilderna men de var inte så bra som jag kom ihåg dom ;) jag råkar liksom vara huvudmotivet. Men kan knäppa bilder när jag är hemma i helgen :)

Låter dödssnyggt (fast jag hade nog velat ha vita maskiner) :love: Men undrar, sitter ekskivan fast på maskinerna? De rör sig väl lite när de är igång?

Nej man sätter inte fast skivan i maskinerna.
Man sätter fast den likt en bänkskiva i köket, det måste ju gå att dra fram maskinerna vid behov och en lös skiva blir inge vidare.

Låter logiskt :) I väggen typ? Lät som att skivan inte satt fast alls först, tror Monifa skrev typ "la skivan ovanpå" men tänkte att nånstans borde den ju sitta fast.

Man lägger ju skivan ovanpå ;)

Det är bara det att du tolkar det extremt ordagrant :D
Men självklart så sätts skivan fast på något sätt och exakt hur man sätter fast den kan skilja sig lite.

Och jag vill ju veta precis hur de satt fast den (eller inte satt fast den), det är därför jag frågar ;)

Väntar nog på Monifas svar om hur hennes föräldrar gjort i sin tvättstuga :idea:

Antingen har man en stomme att skruva eller limma fast den på.
Har man ingen stomme så behövs det någon typ av konsol och hur den ser ut beror på hur stor skivan är och hur utrymmet ser ut.
En skiva är ju som ett jättestort hyllplan, och du vet säkert hur många olika hyllkonsoler det finns som fungerar på samma sätt men kan se lite olika ut.

Ja ja.

Klart det finns massa olika sätt. Men som sagt undrade jag hur Monifas föräldrar gjort eftersom det lät väldigt stilrent.

Men vad du hugger på allt jag skriver :confused: O_o

Jag har aldrig skrivit att fastsättningen ska synas, vad får du det från? En konsol syns ju däremot.

Nej jag hugger inte.

Jag bara undrar hur du tänker? Å vad du har sätt för konstiga fastsättningar av bänkskivor?
Hur många ggr har du sätt fastsättningen synas på en bänkskiva?
En konsol behöver inte alls synas.
Hur får man en enkel bänkskiva att inte vara stilren?

Först: Det heter "sett" och inte "sätt".

Hela tvättstugan gav intrycket av att vara stilrent.

Fastsättningen har jag aldrig sagt synts, det får du väldigt gärna citera.

En konsol syns, jag tror du menar dolt upphängningsbeslag. Typ som Ikea har på vissa hyllor, googla det. De syns inte.

Var jag som formulerade mig lite fel :) Den är inte fastskruvad i väggen (eller maskinerna) men lite svårt att förklara. Kommer bilder imorgon eller på tisdag så den som väntar på nått gott...

Älskar deras badrum men takfönster, fräscht och stilrent. Men som sagt, bilder kommer.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka